Oscar i.c.m. Philips DS1/2

1
Het is een triomf.

Wat Philips betreft, ze zijn van het padje af.
The tube temperature of some DreamStation 2 "NON-ADVANCED" models CANNOT be changed by the end-user. Why? When asked, a Phillips representative stated, "We are taking away more settings from the user in order to have the 'clinicians' take care of that". To our current knowledge, the DreamStation 2 CPAP and DreamStation 2 Auto CPAP (NON-ADVANCED models) do not have a Providers Menu. Changes to most CPAP settings can only be set via Care Orchestrator Essence, which is not available to the CPAP user.
We hebben dit al een keer gezien op het forum. Niet te fucking geloven.
Philips Respironics could conceivably change the encryption at any time on all DreamStation 2 devices.
Daar was ik al bang voor.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Oscar versie 1.4.0 is nu te Downloaden

2
persluchtpiraat schreef: The tube temperature of some DreamStation 2 "NON-ADVANCED" models CANNOT be changed by the end-user. Why? When asked, a Phillips representative stated, "We are taking away more settings from the user in order to have the 'clinicians' take care of that".
Als dit echt gebeurt dan heb ik maar 1 mening over het apparaat, never nooit mee accoord gaan.

IK zou hem met mijn astma niet kunnen hebben. Als het erg warm wordt dan moet de temperatuur naar beneden, anders is het met astma niet te doen, veel te benauwd.
Met dit huidige weer zit ik regelmatig aan de knop om een tikje lager of hoger te zetten, en denk je dat de leverancier elke morgen een telefoontje van mij wil hebben van : mag hij ietsje lager/hoger asjeblieft. Nee dit gaat niet werken.
Als ik dat rotding moest krijgen dan kocht ik zelf wel een BMC bij de chinees, altijd beter dan wat Philips nu presteert !!

Re: Oscar versie 1.4.0 is nu te Downloaden

3
Henk22 schreef: 18 jun 2022, 12:34 Als dit echt gebeurt dan heb ik maar 1 mening over het apparaat, never nooit mee accoord gaan.
Dit is al zo. We hebben hier iemand uit Belgie gehad die zo'n "el cheapo" DS2 had die de slangtemperatuur niet door hem liet veranderen.

Het is een tragedie wat mij betreft. Qua ontwerp en algoritme zijn de System One en DS1 series geweldige apparaten, jammer alleen van het foam drama.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Oscar versie 1.4.0 is nu te Downloaden

4
Het probleem ligt in België. Daar heeft men besloten om voor de non-advanced systemen te gaan, daar deze goedkoper zijn. In Nederland kiest men voor de Advanced systemen. Dit heeft een medewerker van Philips toegegeven op de vraag over het instellen van de DS2 slangtemperatuur.

Afkomstig van ApneaBoard USA:

ACTION ALERT: Due to CPAP data being encrypted on new Philips CPAP machines, we've issued a call-to-action for our members regarding the alarming trend of CPAP manufacturers using encryption to lock out end-users from their own CPAP data. To find out what you can do to stop this trend, go here:
http://www.apneaboard.com/forums/Thread-ACTION-ALERT-Your-CPAP-data-is-being-held-hostage-ACT-NOW
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Oscar versie 1.4.0 is nu te Downloaden

6
Hebben verenigingen hiervoor wel macht?

Ik denk zelf, een effectieve strategie zou zijn om consumenten organisaties over deze encryptie scam te informeren. Deze kunnen het aan de grote klok hangen, nu er nog wat momentum over is van de foam gate. Op deze manier kan het niet verder, gezien we mekaar in de toekomst willen blijven kunnen helpen.