Nieuwe Dreamstation 2 advanced is lawaaiig

1
Ik heb nu een paar weken een nieuwe Philips Dreammapper 2 advanced als vervanging van de Dreammapper 1.
De nieuwe is kleiner en de waterbak oogt wat fragieler met kleine haakjes etc. Maar is wel gemakkelijker schoon te maken.

Mijn probleem heeft echter te maken met het geluid.
Het geluid van de Dreammapper 1 was eigenlijk alleen maar ruis en een lichte brom dat met een schuimrubber matje onder het apparaat onhoorbaar gemaakt kon worden. De ruis was aangenaam en werd niet erg gemoduleerd door de ademhaling.

De Dreammapper 2 geeft geen brom en heeft geen schuimrubber matje nodig, dus dat is positief maar de ruis is nu heel luidruchtig en verstorend gemoduleerd, omdat je nu de ademhaling juist heel erg goed hoort. Alsof je in een duikerpak zit.
Ook zit er nu een fluittoon in die mee moduleert met de ademhaling en soms wel soms niet te horen is.
Het is eigenlijk alleen acceptabel als het apparaat naast het bed op de grond staat maar op het nachtkastje moet ik er een kussen op leggen.

Als masker heb ik een Resmed P2 intranasaal neusmasker (die bij mij als enige totaal niet lekt) en een Philips Respironics kinband (de zwarte).

Hebben meer mensen deze ervaring en zou het aan het nieuwe materiaal liggen? Mijn vrouw heeft de bekende zwarte RESMED CPAP en die klinkt gewoon goed.

Re: Nieuwe Dreammapper 2 advanced is lawaaiig

2
Ehhh, ik dacht dat Dreammapper een app van Philips was om een CPAP uit te lezen (en om gebruikers gegevens te verzamelen).

Ik neem aan dat je de Dreamstation (DS1) en de Dreamstation 2 (DS2) bedoeld.
Ik vind dat de DS2 ook wat meer lawaai maakt.
De luchtinlaat van de DS2 zit aan de andere zijde als van de DS1.
Bij mij zit de inlaat nu naar het midden van de kamer i.p.v. richting de muur.
Ik verwacht dat dat de oorzaak van het extra geluid is.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten