Stroom besparing

1
Nu trek ik nog steeds overdag de netstekker uit de adapter voor sluipverbruik en warm zijn van de adapter, dat is van 7 tot 23 uur, dus 16 uur.
Als ik mijn Resmed 10 uit zet met de knop, dan blijft de stroom adapter gewoon aan. Die wordt nu met tropische dagen wel 40 graden.
Dus stekker gaat er uit. Scheelt ook sluipverbruik van 17 uur.
Moet nog een stekkerschakelaar kopen met lampje, maar liever LED, want gebruikt veel minder stroom , 1 of 2 Watt.
Mijn stroom is per 1 juni 30% duurder geworden. 2022
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Stroom besparing

2
bmwpiet schreef: 24 jun 2022, 09:19 Die wordt nu met tropische dagen wel 40 graden.
Schakelende voedingseenheden (switchmode power supply) van het moderne type dat met CPAPs en laptops wordt geleverd zijn buitengewoon efficient.

De 65W adapter van de laptop die ik op dit moment aan het staan is niet eens merkbaar warm. Deze is van de efficiencyklasse "VI" wat betekent dat het sluipverbruik onder het niveau van 210 milliwatt moet liggen. milliwatt. Daarnaast is de efficiency bij het doorvoeren van energie ten minste 88%. Dus voor elke 1 watt die hij doorvoert wordt niet meer dan 0.14 watt omgezet in warmte.

Conclusie: als je adapter 40 graden wordt als de CPAP niet in gebruik is, dan is er iets technisch niet in orde met je adapter of je CPAP.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Stroom besparing

3
Enkele jaren geleden had je van die spotjes van de Rijksoverheid waarin je iemand allemaal adapters uit het stopcontact ziet trekken ivm sluipverbruik.
Maar het is niet voor niets dat die spotjes opeens verdwenen zijn.
Het is namelijk zo klein dat het niet eens verwaarloosbaar is: het is er niet.
Of bijna niet, dan.

Hoeveel mensen trekken 's nachts de stekkers van de TV, radio, CV ketel etc, eruit?
Of overdag die van de wekkerradio?
Die hebben allemaal transformatoren die continu (heel weinig) stroom verbruiken.
Doe dat voor de grap eens en ga vijf minuten voor je verbruiksmeter staan.
Noteer hoeveel er verbruikt is.
Stop vervolgens al die stekkers er weer in en voor mijn part nog wat opladers.
Kjk nog eens vijf minuten.
Succes met het verschil zien...

(En het lampje in de schakelaar gaat je wellicht enkele tienden van centen op jaarbasis kosten. Het verbruik van die dingen is echt nul komma nihil.)

Echter: als jij je er prettig bij voelt: vooral doen.
Maar je kunt beter besparen met de echt grote verbruikers.
Oven niet langer dan nodig aan zetten.
Boilers alleen gebruiken als je warm water nodig hebt.
Waterkokers alleen zover vullen als je water nodig hebt.

Dat soort dingen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Stroom besparing

4
persluchtpiraat schreef: 24 jun 2022, 12:28
bmwpiet schreef: 24 jun 2022, 09:19 Die wordt nu met tropische dagen wel 40 graden.
Schakelende voedingseenheden (switchmode power supply) van het moderne type dat met CPAPs en laptops wordt geleverd zijn buitengewoon efficient.

De 65W adapter van de laptop die ik op dit moment aan het staan is niet eens merkbaar warm. Deze is van de efficiencyklasse "VI" wat betekent dat het sluipverbruik onder het niveau van 210 milliwatt moet liggen. milliwatt. Daarnaast is de efficiency bij het doorvoeren van energie ten minste 88%. Dus voor elke 1 watt die hij doorvoert wordt niet meer dan 0.14 watt omgezet in warmte.

Conclusie: als je adapter 40 graden wordt als de CPAP niet in gebruik is, dan is er iets technisch niet in orde met je adapter of je CPAP.
Januari
Ik zal eens kijken, of ik er een DVM in milli ampère stand tussen kan zetten. Is een ronde Jack, denk ik. Maar met een ontzettend dunne middenpen. Nog nooit gezien in 50 jaar. Heb een re
Menno M. schreef: Enkele jaren geleden had je van die spotjes van de Rijksoverheid waarin je iemand allemaal adapters uit het stopcontact ziet trekken ivm sluipverbruik.
Maar het is niet voor niets dat die spotjes opeens verdwenen zijn.
Het is namelijk zo klein dat het niet eens verwaarloosbaar is: het is er niet.
Of bijna niet, dan.

Hoeveel mensen trekken 's nachts de stekkers van de TV, radio, CV ketel etc, eruit?
Of overdag die van de wekkerradio?
Die hebben allemaal transformatoren die continu (heel weinig) stroom verbruiken.
Doe dat voor de grap eens en ga vijf minuten voor je verbruiksmeter staan.
Noteer hoeveel er verbruikt is.
Stop vervolgens al die stekkers er weer in en voor mijn part nog wat opladers.
Kjk nog eens vijf minuten.
Succes met het verschil zien...

(En het lampje in de schakelaar gaat je wellicht enkele tienden van centen op jaarbasis kosten. Het verbruik van die dingen is echt nul komma nihil.)

Echter: als jij je er prettig bij voelt: vooral doen.
Maar je kunt beter besparen met de echt grote verbruikers.
Oven niet langer dan nodig aan zetten.
Boilers alleen gebruiken als je warm water nodig hebt.
Waterkokers alleen zover vullen als je water nodig hebt.

Dat soort dingen.
Ja, dat hakt erin.
Of je nog warme kook water gebruiken.

Met Laser thermometer was nu, januari 2023, de adapter 24 graden en een (ook zwart tafeltje) 15 graden.
9 graden verschil om 22 uur. Hele dag standby gestaan.

2.
Dubbeltarief gebruiken is nu een beetje interessant, met dure stroom, ware het niet, dat de Netbeheerder half 2021 dubbeltarief (waar?) heeft uitgezet, lees ik ergens.
Is dat dubbeltarief buiten de randstad er nog wel?

Laten wij als apneu patiënten precies in die periode zitten, die vroeger van 23 uur tot 7 uur `s ochtends liep.
Leuk voor mensen met alleen AOW.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Stroom besparing

5
Maar met alleen AOW en geen of weinig pensioen, dan kun je eventueel in aanmerking komen voor een toeslag van €1300,00 vorig jaar en dit jaar. Je moet dit echter wel zelf aanvragen bij de gemeente.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar