Re: Het positieve topic

101
Het wordt beter!

Positief: wangetjes zijn bijna genezen.
Positief: heb een maskertje gevonden wat me momenteel goed voldoet, de resmed swift fx.
Positief: slaap weer als een marmot, zo lekker.
Positief: mijn dromen zijn bijna euforisch.
Positief: binnenkort er even tussenuit richting oosterburen "maar niet te ver graag 😉".
Positief: kan me steeds beter van alle ellende buitensluiten.

We leven in een roerige tijd, alle nieuws bijhouden is bijna niet te doen.
We kijken selectiever tv en proberen daar makkelijker mee om te gaan, het binnenvetten gaat alleen maar op het hart slaan en daar kweek je alleen maar ellende mee.

Binnenkort de fietsjes achterop en op bestemming wat gedownloade routes fietsen, uiteraard onderweg café drinken und apfeltorte essen. :party:

Re: Het positieve topic

102
Af en toe maar een Journaaltje overslaan, Piet.
Kan ik je van harte aanbevelen.
De ellende gaat ook wel door zonder dat je het weet.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

103
Menno M. schreef: Af en toe maar een Journaaltje overslaan, Piet.
Kan ik je van harte aanbevelen.
Daar heb je volkomen gelijk in Menno, ik hou me d'r aan.
Overigens mag je me wel Henk noemen. 😉

Vanmorgen bij de longarts geweest en het apparaatje voor het vastzittende slijm opgehaald.
Heb al even geoefend, we gaan het zien.
Wel een aparte ervaring, je moet door een plastic bakje blazen en het is net of de longen wat trillen. Ook dat kijk ik positief tegemoet.

Bij de fisio hoorde ik trouwens iets wat ik ook niet wist.
Iemand had vroeger trompet gespeeld en was later aan de Cpap geraakt.
Door het trompet spelen weer op te pakken had hij zijn conditie zo goed opgepept dat hij nu zonder is. Het zou best kunnen denk ik.

Voor mij zou het beter zijn een mondharmonica te bespelen hoorde ik, dat is een intensieve ademhalingstraining. Nou dan moet ik de hohner maar weer uit de kast halen.
Ik ga er niet vanuit dat zoiets me van het apneu apparaat zal halen.

Ik kan weer even vooruit.

Re: Het positieve topic

104
Helaas Henk, het zal helpen je spieren te versterken maar het zal je niet van de Apneu afhelpen. In de nacht heb je vaak geen controle over de ademhaling spieren.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Het positieve topic

106
bmwpiet schreef: 02 jun 2022, 08:21 Goedemorgen slaapgenoten. Ander positief nieuws. (zakelijk gezien). Aardige jongedame, ziet er leuk uit en is goed mee om te gaan. Is vrolijk. Er zijn anderen bij, voor de goede orde gemeld.
Lekker geslapen vannacht, ook dat. En de zon schijnt alweer. De gladiolen kunnen naar de tuin. Die zijn al 10 cm. hoog. Bedoel het blad.

Buurvrouw ben ik langs gelopen, was even teveel. Teveel voor die dag. Of ik tevereden was, vroeg ze. ? Ja de zon scheen en met het inkomen zit het ook goed, toen doorgelopen. Ging over de bruidssluier in de tuin.

Veel aardbeien geoogst uit eigen tuin, ook positief.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

108
Niet lekker.
Aardbeien smaken namelijk nooit lekker.
(Ja, dat was ik: die vent die niet van aardbeien houdt. )

En dan volgt nu de poging om mij te overtuigen dat ze wél lekker zijn. In 3, 2 ,1,.... :-D
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

109
':) o, jee.

Aardbeien zijn sappig.
Aardbeien zijn vooral lekker op beschuit.
Aardbeien kan ook op beschuit met een beetje suiker.
Aardbeien kan ook op beschuit met slagroom
Aardbeien uit eigen tuin... Nog lekkerder.
Aardbeien bemest met paardenmest... Heeeeeeerlijk.
Aardbeien zijn lekker rood.
Aardbeien met slagroom :-P :-P :-P
Aardbeien vragen om gegeten te worden.
Nee... Aardbeien smeken om gegeten te worden.
Aardbeien... Ook heerlijk in een sorbet.
Aardbeienvlaai, mmm. (met slagroom).
Aardbeien... Je kan er niet genoeg van krijgen.

En nu snel naar de winkel! :')

Re: Het positieve topic

110
Henk22 schreef: 10 jun 2022, 10:11 Dat is vroeg, met die aardbeien, Piet.
Die van ons beginnen net te komen.
Hoe smaken ze?
Henk, goedemorgen
Ze zijn groot en heerlijk sappig. Ook zoet, mmmmmmm
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

111
goedes morgens . Op een lezing gehoord met gebruik van Kahoot App, nooit van gehoord. Dat we tot de 4% van de mannen behoren , die OSAS heeft.
Had mijn cpap bij me, maar er waren geen leveranciers , deze keer.

Straks nog meer AARDBEIEN oogsten en naar een grote rommelmarkt, Niets kopen, wat eten, misschien poffertjes.
laatste keer per ongeluk chemisch afval gekocht, een draadloze muis in de verpakking met Cd erbij. Helaas zaten de batterijen er al 10 jaar in. Schade beperkt tot 2,-
USB keybord deed het wel.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

112
Het is zo jammer dat er veel electronica met een klein haperingetje er in klakkeloos weggegooid wordt.
Als je weet hoe het moet dan denk je: is het zo simpel te repareren?

Heel veel elektronica overlijdt vroegtijdig door kapotte condensatoren.
Ik heb voor mijn werk een poos monitoren gerepareerd. Van de tien waren er zeker acht welke rotte elcootjes in de stroomvoeding hadden. Uitsolderen en nieuwe er in voor enkele euro's en ze waren weer als nieuw.

Zo had ik een vrieskast welke na jaren een steeds flauwer schijnend display'tje had, dus op een gegeven moment stuk.
Printje eruit gehaald en wat blijkt? Een blokcondensatortje welke rechtstreeks aan de 230v zat was in waarde verlopen. Nieuwe d'r in voor pak em beet twee euro en weer een zo goed als nieuwe vriezer.

Nog een voorbeeld: koffiezetapparaat werd niet meer warm, oorzaak een thermisch zekeringetje, ook eurootje werk. Warmt ook weer als een nieuwe.

Het is jammer maar heel veel dingen op de sloop waren voor een paar centen gered.

Re: Het positieve topic

113
Waar als dat is, Henk: daar moet je maar net verstand van hebben.
En wegbrengen naar een reparateur?
Waar dan?
Ik zou er geen meer weten in mijn wijde omtrek.
En die repaircafe's zijn ook niet in elke plaats.

Ik ben ook van de repareren tot het echt stuk is-generatie, maar dat is helaas niet eenvoudig meer.
Sommige apparaten krijg je niet eens meer open zonder hem voorgoed te vernielen.
(Elektrische tandenborstel, bijvoorbeeld.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

114
Menno M. schreef: En wegbrengen naar een reparateur?
Waar dan?
Klopt zeker wat je zegt Menno, heel veel bedrijven doen daar niet meer aan.
Oorzaak: te duur, staat niet meer in verhouding tot arbeidsloon.
Tegenwoordig is het: apparaat kapot? Naar het stort en naar de M Markt om een nieuwe.
Printertje bv, na vier a vijf cartridges zegt de goedkoopste: doe het zelf maar, tja en een cartridge kost ook een duit, dan maar een nieuwe.

Maar ach, positief blijven. Als het werkt is het tegenwoordig ook mooi spul.
Mijn pa is vroeger begonnen met een klein buizen zwart/wit tv'tje en dat ook nog op afbetaling bij opa.
Dan hebben we het nu heel wat beter. 😊

Re: Het positieve topic

115
Printer met foutmelding weggebracht naar printer boer. Heb hem ook in kleur printend weer terug voor paar tientjes. En ooit een vleermuis ontvanger bouwpakket in elkaar gesoldeerd. Die werkt, net als de fake vleermuis zender.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

116
Henk22 schreef: Het is zo jammer dat er veel electronica met een klein haperingetje er in klakkeloos weggegooid wordt.
Als je weet hoe het moet dan denk je: is het zo simpel te repareren?

Heel veel elektronica overlijdt vroegtijdig door kapotte condensatoren.
Ik heb voor mijn werk een poos monitoren gerepareerd. Van de tien waren er zeker acht welke rotte elcootjes in de stroomvoeding hadden. Uitsolderen en nieuwe er in voor enkele euro's en ze waren weer als nieuw.

Zo had ik een vrieskast welke na jaren een steeds flauwer schijnend display'tje had, dus op een gegeven moment stuk.
Printje eruit gehaald en wat blijkt? Een blokcondensatortje welke rechtstreeks aan de 230v zat was in waarde verlopen. Nieuwe d'r in voor pak em beet twee euro en weer een zo goed als nieuwe vriezer.

Nog een voorbeeld: koffiezetapparaat werd niet meer warm, oorzaak een thermisch zekeringetje, ook eurootje werk. Warmt ook weer als een nieuwe.

Het is jammer maar heel veel dingen op de sloop waren voor een paar centen gered.
Dat geeft hoop. Heb versterker klaar staan in weggeefkast met slecht display. Kan dus alleen een condensator zijn.
bmwpiet schreef: 02 jun 2022, 08:21 Goedemorgen slaapgenoten. Ander positiefs. (zakelijk gezien). Ziet er leuk uit en is goed mee om te gaan. Is vrolijk. Er zijn anderen bij, voor de goede orde gemeld.
Lekker geslapen vannacht, ook dat. En de zon schijnt alweer. De gladiolen kunnen naar de tuin. zijn al 10 cm. hoog.

Buurvrouw langs gelopen, was even teveel. Teveel voor die dag. Of ik tevereden was. ? Ja de zon scheen en met het inkomen zit het ook goed, toen doorgelopen. Ging over de bruidssluier.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

117
JIPPIE
het laminaat ligt !! En zelf gedaan. Heb al een rondleiding gegeven.
Geleende Slagijzer kan terug.
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 25 jun 2022, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

119
Viel mee, Ruud
heb niet zo op de print van het eiken gelet en stuk van een baan naar de volgende gedaan. Ja, ze moeste wel allemaal afgezaagd worden, maar was zo gebeurd. Op de ouderwetse manier afgetekend. Laser afteken licht van decoupeerzaag staat een centimeter ernaast en heb geen garantie meer.
Zal nog een foto op FB plaatsen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

120
In plaats van naar het buitenland op vakantie een paar dagen in Beekbergen geweest.
o.a. De VSM bezocht foto's en filmpjes
Daarna nog een motorclub bezocht in Vorden
De club had een avondrit waarbij ik ook een paar bekenden tegen kwam.
Gisteren een hoop regen, was voor mij een rustdag, lekker ontspannen op het terras (bij de kamer) gezeten.
Vandaag naar huis, heb ik de eerste helft van de eigenlijk voor gisteren gemaakte rondrit gebruikt en daarna binnen door verder.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten