Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

184
Inmiddels gaat het over ozon cleaners.
Hoe staat het met de dreamation?
Niet dat er paniek is, maar mijn vrouw slaapt inmiddels bijna een jaar met een machine die vervangen dient te worden.

Want dat een onderzoek uitwijst dat het allemaal wel meevalt verbaast me niet.
Philips heeft geld zat om zo'n onderzoek te regelen bij een ogenschijnlijk onafhankelijke instantie

Hoe zit het nou?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

185
Ik heb nu ongeveer een week een DS2 staan van Mediq.
Ik had al een vers draadje hiervoor gemaakt: viewtopic.php?t=14072
De waterbak is beter te legen en te reinigen, het deksel is alleen af te nemen met een vochtige doek.
De verwarmde en bevochtigde lucht loopt via een kanaal door de DS2 en is niet/slecht te reinigen, goed voor de plantjes die er willen groeien.
De SD-kaart is niet uit te lezen.
Hij lijkt mij wat meer lawaai te maken.
De aanzuigopening zit aan de zijkant die van de muur af staat, dat is de tegenovergestelde zijde als van de DS1.
Dit verklaart waarschijnlijk het geluid.
De DS2 is niet zonder waterbak te gebruiken. Hierdoor neemt hij tijdens de vakantie op de motor meer ruimte in.
De 12V aansluiting zit aan de onderzijde i.p.v. aan de zijkant.
Hierdoor heb je wanneer je de DS2 op een accu aansluit kabel met een haakse stekker nodig om de DS2 vlak neer te zetten.
De kabel die ik ooit zelf gemaakt heb werkt nog steeds. (op eigen risico en zelf zekering toevoegen)
Link naar oud draadje: viewtopic.php?p=141924#p141924
Ik verwacht reeds aangeschafte kabels om de DS1 op 12V te laten werken nog goed zijn.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

189
Veel mensen wachten net als ik op vervanging van hun Dreamstation door Philips. Maar we horen niets, niet van de leverancier, niets van Philips en ook niet van onze vereniging. Laat de vereniging dit probleem aan anderen over? Ook in het laatste nummer van ons blad geen woord over wat de vereniging doet om druk op Philips uit te oefenen om nu eens eindelijk met een goede oplossing te komen. Onze vereniging is in eerste instantie belangenbehartiger! Doe er dan ook wat aan!

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

190
@Fons ik heb vergelijkbare zorgen over de toekomst mbt. Philips. Het bedrijf heeft besloten dat in de toekomst alle dataregistratie gegijzeld wordt, dus dat de deur wordt dichtgesmeten in het gezicht van de patient en dat het de bedoeling is dat Philips en/of bedrijven (leveranciers) je kunnen forceren om te betalen voor de data die we nu gewoon met OSCAR van de SD kaart kunnen uitlezen. Zie viewtopic.php?t=14437
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

191
Fons, ik heb jouw oproep doorgegeven aan één van onze medewerkers en deze heeft mij vandaag teruggebeld. Binnenkort zal er meer informatie komen waar de ApneuVereniging momenteel mee bezig houden t.o.v. de Philips perikelen. Wordt vervolgd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

195
Nee, het apparaat is geproduceerd in 2018, maar Rev 15 geeft aan dat hij voorzien is van nieuw schuim. Of er ook andere onderdelen vervangen zijn is mij niet bekend. Het probleem met het schuim werd in Nederland bekend gemaakt in April 2021.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

197
Lastig allemaal hoor om hier een duidelijk beeld van te krijgen. Mijn dreamstation is inmiddels omgeruild.
Maar mijn originele heeft als productiedatum 21-06-2019 en mijn vervangende (wel rev15) 14-12-2019. Dat ligt heel erg dicht op elkaar. En ik dacht te menen dat mijn originele niet in de verkeerde datum range zat. Daarbij lijkt mijn vervangende exemplaar gloednieuw. Ik kan geen enkel krasje of gebruiksspoor ontdekken.

Dus ergens ben ik blij dat er actie is, maar ik ben niet overtuigd van er zich nu afspeelt.