Wennen aan masker......

1
Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen, maar zou graag nog wat adviezen willen krijgen over onderstaande;

Sinds kort gebruik ik de AirSense10 met een Eson2 neusmasker. Al een paar dagen wordt ik s'ochtens wakker met keel- en hoofdpijn. Ik maak gebruik van de bevochtiger (standen allemaal geprobeert). Ook wordt ik meestal na een aantal uren steeds wakker, waarna ik het masker dan maar afzet en zonder verder slaap, met als gevolg de volgende morgen brak wakker worden.......

Re: Wennen aan masker......

2
Even contact opnemen met je behandelaar.
Een masker is zo persoonlijk.
Welke voor de één geweldig is is voor een ander een ramp.
Bij mij is het ook een hele zoektocht geweest, maar uiteindelijk kom je op eentje uit die wel bevalt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Wennen aan masker......

3
Dat klinkt als mondlekkage. Dan moet je kijken of een kinband helpt, en het kan ook nog zijn dat u 's nachts onbewust de mond opent vanwege nog niet volledig adequate behandeling waardoor nog apneus/hypopneus/RERAs voorkomen. Dat wordt nog we even puzzelen. Als niets helpt, dan kan je altijd nog aan de Full Face maskers. Die zijn niet zo erg tegenwoordig, zie bijvoorbeeld de F30i.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Wennen aan masker......

4
Henry, een verwarmde slang gebruiken kan ook soms goed helpen. Ook in de zomer op een temperatuur van 16 graden Celsius is het best te doen. Zo slang kost bij de leveranciers Vivisol en Vitalaire zo'n €31,95
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar