Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

1
Al eerder had ik problemen met het vervelende geluid dat mijn Airsense 10 maakte.
Ik heb een nieuwe gekregen van mijn leverancier maar ook deze maakt meer geluid dan ik gewend was van mijn Resmed S9.

Het maakt een licht ratelend een heel zacht piepend geluid bij in - en uitademen maar voldoende om er s'nachts wakker van te worden.
De Resmed staat op een tafeltje op een dik stuk isolatiemateriaal, dus het resoneert niet.

Heeft er iemand nog een tip om het ventilatortje stil te krijgen?
Ik heb zelf het vermoeden dat de watertank niet goed sluit, ondanks stevig aandrukken, het geluid klinkt namelijk of een van de rubbertjes in de Resmed mee trilt met in-en uitademen en het geluid maakt van een leeglopend ballonnetje..

Naar mijn idee komt het ook niet uit mijn masker, heb de lucht uitstroom al een afgeplakt maar het geluid bleef.
Ik ben nu van plan de rubbers waar de watertank tegenaan komt maar eens een in te smeren met een beetje vet wat ik ook voor de rubbers van mijn espresso apparaat gebruik....ik krijg een beetje het idee dat die niet goed zitten..

Gevolg is namelijk dat ik het ding na 4,5 uur af doe want dan word ik wakker van het geluid...

Tips zijn meer dan welkom voordat ik wéé'r bij mijn leverancier aan de bel ga.

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

2
De rubbers schoonmaken kan geen kwaad, ik had het namelijk ook, zij het met een dreamstation.
Ik heb sinds kort een andere cpap (mijn vorige had dit probleem niet), een auto, en die was niet nieuw. Op zich is dat geen probleem, die dingen worden gereinigd en de machine stonk niet naar rook of iets anders, dus prima. Wel viel me op dat hij af en toe ging "piepen" ... Heb gekeken welke rubbers er allemaal inzitten waar ik zo bij kan, alles eruit gehaald, schoongemaakt en weer terug geplaatst. Dit heeft voor mij het euvel verholpen. Mijn vermoeden was destijds ook dat er misschien een rubber niet goed zat zodat de afdichting niet 100% was.
Dus schoonmaken kan zeker helpen.

Maar insmeren met vet, ik weet niet of ik dat zou doen, waarschijnlijk niet... vergeet niet dat als er al damp vanaf komt van dat vet, je het wel inademt.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

3
Ik gebruik mijn Resmed al een jaar of zes en heb nooit last van lawaai. Heel soms ruist er wat en dan zit de watercontainer niet goed in het apparaat. De tip die ik destijds kreeg is om het apparaat lager dan je matras te zetten. Ik heb een nachtkastje met een lade, die staat open en heb daar een plankje op gezet, handdoek onder het apparaat en totaal geen geluid. Dus lager dan de bovenkant van je matras. Probeer dat eens, wie weet helpt het.

Groet
Hountsje

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

5
Ik gebruik sinds enkele maanden de ResMed Airsense 10
Na een week te hebben moeten wennen met het slapen met een masker begonnen de bijgeluiden te komen.
Allereerst een zeer versterkte ademhalingsgeluiden UIT het apparaat , contact opgenomen met Vivisol die een nieuwe opstuurde die nog meer geluid produceerde , dus maar teruggestuurd.
Toen dacht ik het ei van Columbus te hebben gevonden , ik zet het apparaat onder mijn bed , dat was inderdaad DE oplossing de ademhalingsgeluiden waren gereduceerd met wel 90 %.
Tot . . . . . . . aflopen nacht [27-7-'22] , toen produceerde het apparaat ineens weer een brommend geluid , zelfs hoorbaar met een kussen er overheen.
Wanneer je ook nog een COPD patiënt bent en slecht geslapen heb door de warme dagen van afgelopen week en je wordt dan weer uit je slaap gehouden door dit apparaat was het maar goed dat het raam niet helemaal open stond , sorry.
Overige constateringen ;
S'nachts wakker geworden door een hele hoge druk in het masker.
Pompende drukken in het masker
Piepend geluid uit masker wanneer het vocht te hoog staat.
Ik ga maar weer dingen uitproberen om ook dit te verhelpen anders maar weer contact opnemen met Vivisol

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

6
Ik had hetzelfde en na weken (maanden?) gesteggel met de leverancier mijn consulent benaderd die een S11 uit zijn auto haalde.
De S10 nam hij mee voor nader onderzoek.
Het leed is geleden.

Mijn punt: als de leverancier tegenstribbelt probeer dan je consulent te benaderen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

9
So far , so good.
Wel weer even last gehad van een piepend/fluitend geluid van masker , ook aanwezig met ingehouden adem.
Mijn vermoeden is dat het het klepje in het masker is , vanavond weer een nieuwe poging , nieuwe poging nieuwe kansen zeggen we dan maar.
Ik ga t.z.t. als ik alles op een rijtje heb contact opnemen met Vivisol , wij zullen niet de enige zijn met zoveel probleempjes .

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

11
Even ter herhaling aangezien ik het idee heb dat het eerdere bericht een beetje weggezakt is:

Ik heb samen met mijn consulent dezelfde zoektocht naar het fluitende geluid gehad en uiteindelijk bleek dat het wel degelijk van het apparaat kwam.
Hoe en waarom wist hij ook niet.
Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat ik een nieuwe kreeg en dat deze naar Resmed gestuurd wordt voor onderzoek.

Dus ik zou echt even contact opnemen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

12
Klopt Menno , dat heb ik ook gehad maar dat was afgelopen nacht niet het geval.
Ik heb ook al een keertje een nieuwe gekregen ivm bijgeluiden maar die was nog erger.

Ik heb over een aantal weken een gesprek met mijn tussenpersoon en ik houd een soort logboek bij wat er allemaal is voorgevallen , hoe meer info des te beter.

Ik zal het netje zeggen , het is inderdaad een minder prettig apparaat , even doorbijten nog.

Re: Ook hier lawaaiig Resmed Airsense 10

13
Ik dacht eerst dat het een promotie was, die S10.
Maar man, wat miste ik mijn S9 op een gegeven moment.
De S11 is wel fijn, kan ik je melden.

Je hoort wel het in- en uitademen, maar dat went en is een regelmatig geluid.
Maar dat gefluit....
Daar word je knettergek van.

Hopen dat jij en je consulent er snel uitkomen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/