Hoe houd ik het masker lang op en kan ik toch slapen.

1
Ik heb sinds 3 jaar een neus-mondmasker en het eerste jaar had ik zonder al te veel moeite 6 uur op en mijn stops per uur schommelde rond de 6. Na een longontsteking 2 jaar geleden is het kwakkelen begonnen, slaap goed in maar wordt na 1.5 uur wakker en kan dan niet slapen met masker op. Zet ik het af slaap ik meteen, maar ben ik absoluut niet uitgerust. loop sinds een jaar bij een homeopaat met wisselende resultaten. Sommige periodes gaat het redelijk om vervolgens weer te kwakkelen. Ik heb ook het idee dat het huidige masker (hetzelfde als vorig jaar ) onprettig, irritant aanvoelt. Heeft iemand nog tips.

Gr. Jos

Re: Hoe houd ik het masker lang op en kan ik toch slapen.

2
Neem contact op met je behandelaar en vraag of er een consulent bij je langs komt.
Die man/vrouw heeft een kofferbak vol bij zich en als hij/zij weggaat heb je vast een masker die beter bevalt .

Mijn consulent was net zo'n volhouder als ik en na de derde sessie had ik een masker waarvan ik me afvroeg waarom ik die niet altijd gehad had.
Laatst gewijzigd door Menno M. op 30 jul 2022, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Hoe houd ik het masker lang op en kan ik toch slapen.

4
vervelend schreef: 30 jul 2022, 18:07 en mijn stops per uur schommelde rond de 6.
Daar is ook nog wel werk aan de winkel. Waarschijnlijk dragen onbehandelde incidenten ook bij aan het voortijdig wakker worden.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoe houd ik het masker lang op en kan ik toch slapen.

5
Beste Jos,

Als je last hebt van lekkage, langs het masker of via d emond, kan het masker een oplossing bieden maar het probleem kan ook zijn dat de druk er voor zorgt dat je steeds wakker wordt. Zeker na een longsteking kan dit het geval zijn ( mn uitademen kan dan lastiger zijn geworden)
Misschien is het goed om kontakt op te nemen met je behandelend arts om de effectivitieit van de therapie te bespreken en de mogelijkheden om de instellingen / type therapie aan te passen zodat je weer kunt doorslapen.

S6 met de zoektocht