Re: Het positieve topic

125
Nog eentje dan maar, Het Nederlands Transport Museum.
Ik vond het wat tegenvallen. Waarschijnlijk door gebrek aan ruimte stond alles dicht op elkaar. Verder werden de vliegtuigen nog gerestaureerd. Het TEE treinstel staat er (buiten) maar er is nog een hoop werk te verzetten voordat dat weer echt toonbaar is. Er is een hoop schade aan de rijtuigen. Kortom een allegaartje van oude vervoersmiddelen die gerestaureerd moeten worden. De locomotief die er staat is een diesel, helaas geen stoom.
Maar goed, we hebben het bekeken en weten nu wat het is.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Het positieve topic

126
bmwpiet schreef: 01 jul 2022, 21:12 Viel mee, Ruud
heb niet zo op de print van het eiken gelet en stuk van een baan naar de volgende gedaan. Ja, ze moeste wel allemaal afgezaagd worden, maar was zo gebeurd. Op de ouderwetse manier afgetekend. Laser afteken licht van decoupeerzaag staat een centimeter ernaast en heb geen garantie meer.
Zal nog een foto op FB plaatsen.
Alles staat weer op z`n plaats en ligt nog mooi.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

127
bmwpiet schreef:Op de ouderwetse manier afgetekend.
De echte vakman doet alles op het oog 👌 ;)

Vandaag voor mij ook een positief begin van de dag. Heel goed geslapen en vanwege nieuwsgierigheid toch maar weer eens de slaapscore bekeken en jawel veel diepe en remslaap. De diepe kruipt langzaam omhoog met een enkele dag een zakker.
Ik hecht er niet zoveel waarde meer aan, maar feit blijft dat ik tegenwoordig aardig fit mijn dag begin.
Vrouw ook blij dat de slaapkamer weer knutselvrij is.

Re: Het positieve topic

128
En het gaat nóg beter worden vanaf nu, Henk.
Let maar op.
(Met af en toe een dipje, maar zo is het leven nu eenmaal.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

129
iets positiefs. Net op tijd geboekt voor de stoomrit naar das eisenbahn werk Bochum dahlhausen. In september. Das museum ist vernieuwd und so weiter. Was net op tijd met boeken, want het diner was al volgeboekt.

Reis is net bekend. Wordt weer leuk. Misschien hebben ze er een klassiek Stellwerk (seinhuis met handelkast en trekdraden).
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

132
Positief:
heb whatsapp nu op de PC, dat kan sinds vorig jaar ook. Oude telefoon zat steeds vol, ondanks wissen.

Nu meer armslag. Heet "whatsapp web". En meer opslagruimte.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

133
Is inderdaad Nieuw Vennep (NH), viel tegen, fabriekshal met voornamelijk half afgebouwde vliegtuigen en modellen, van het TEE treinstel is alleen het laatste rijtuig (staat bij de ingang) opgeknapt (waarschijnlijk alleen de buitenkant, je kon er niet in) van de rest (staat achteraf) is de buienkant geschuurd, de binnenzijde moet nog opgeknapt worden, de niet-zichtzijde heeft veel kapotte ruiten.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Het positieve topic

134
Ok, ja er is een TEE weggehaald (en nog meer treinspul) , niet lang geleden, op een rangeerterrein, wat weg gaat. Waarschijnlijk is het de genoemde bak.
Volgens machinist Stefan stond hij al 10 jaar op Dijksgracht weg te roesten. Zie Instagram voor een oude foto.

Wel apart, dat dit diesel is en snel kan. Zou je niet verwachten.
Maar door de verschillende bovenleiding spanningen tussen Amsterdam en Europa wel logisch.
Eerst 1,5 kV DC, dan (toen) 15 kV , 16 2/3 Herz, duits. Zwitserse spanning weet ik niet.
Museum niet de moeite voor een (club) uitje, dus.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

136
Over het transport museum.
Vermoedelijk door de hoge ijzer prijzen zijn ze rangeerterreinen en loodsen aan het nalopen.
In Amersfoort werkplaats is een Benelux stuurstand rijtuig zonder draaistellen afgevoerd op dieplader. Stond er al lang. Enzovoort.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

137
gezien op tv reclame en is ook geschikt voor katten, die snurken,
de Galaxy watch 5 smart horloge met Snore detection (snurk detectie)
hebben niet veel horloges, denk ik.

En 2 positief

Zaterdag 3 sept. weer Open dag bij Romeo trammuseum in Rotjeknor. Ze rijden ieder uur naar diverse trein stations in de stad, om mensen op te halen.
Beetje rondkijken en koffie met appelgebak.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

138
Ik ben naar het 30 jarig bestaan van Motovatie, geen trams kijken. Ik weet nog dat vroeger de "Moordenaar" door R'dam reed. Ik was toen een jaar of 5 a 6 denk ik.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Het positieve topic

139
heb 40 jaar treffens gereden, internationaal. Op steeds grotere motoren en met clubs.

van Lands End tot Budapest. Ook campings als de Blekken Pot, De Toerstop enz. Daar lagen we in ons tentje in een hema slaapzak.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.