masker aankopen

1
hoi, zijn Amerikaanse sites betrouwbaar voor aankopen maskers ??
zoals bv, CPAP.com ??
of the CPAPshop.com ??
Wat zijn in Nederland de sites, met lage prijzen ??
antwoord mag in PM , indien bezwaar van posten sites van Moderators
ResMed
AirCurve 10 CS PaceWave
Soort apparaat: ASVAuto
Min EPAP: 8.0 Max IPAP: 25.0 Ondersteuningsdruk: 3.0-15.0 (cmWK)

Re: masker aankopen

2
Heb je je behandelaar al eens benaderd?
Mijn ervaring is dat er veel kan ondanks de regeltjes.
En dan ben je verzekerd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: masker aankopen

3
Het probleem van aankopen maskers in Amerika is vaak dat er nog eens tax en dergelijke over heen komt en dat maakt de maskers dan ook weer prijzig.

In Nederland maakt men vaak dikke winst op de verkoop van medische producten.

Daarom probeer eerst in overeenstemming te komen met je leverancier. Zij zijn gevraagd om jou het best passende masker te leveren en vooral in het begin wil men nog welwillend zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: masker aankopen

4
maar dat is het probleem, hier hebben wij geen idee van behandelaar of leveranciers, dat wordt allemaal in ziekenhuis geregeld.
ResMed
AirCurve 10 CS PaceWave
Soort apparaat: ASVAuto
Min EPAP: 8.0 Max IPAP: 25.0 Ondersteuningsdruk: 3.0-15.0 (cmWK)

Re: masker aankopen

5
excuses , meer info stond in ander topic . Deze ASV die ik ga krijgen word niet vergoed door de zorgverstrekker, maar ziekenhuis neemt all kosten voor hun . Maar dan moet ikzelf de maskers aankopen
ResMed
AirCurve 10 CS PaceWave
Soort apparaat: ASVAuto
Min EPAP: 8.0 Max IPAP: 25.0 Ondersteuningsdruk: 3.0-15.0 (cmWK)

Re: masker aankopen

6
hoi, heb nu de ASV in gebruik, en deze geeft heel hoge druk.
Ik moet mijn huidig masker zo aanspannen , dat de harde plastiek tegen mijn huid komt, en nog blijft het trompetteren.
Ik zoek een masker met dik stevig kussen, dus niet zo een fladder silicoonlaagje van een centimeter dik.
Voorlopig denk ik aan een Löwenstein JOYCEone Full Face Masker, deze lijkt op foto's een goed dik stevig kussen te hebben.
OOk de Fisher & Paykel Simplus CPAP Full Face Masker lijkt een dik kussen te hebben.
Iemand ervaring met deze maskers?
Of andere voorstellen ?
ResMed
AirCurve 10 CS PaceWave
Soort apparaat: ASVAuto
Min EPAP: 8.0 Max IPAP: 25.0 Ondersteuningsdruk: 3.0-15.0 (cmWK)

Re: masker aankopen

7
Ik zag een filmpje op youtube over de Bleep met high pressure, zoek op youtube op; Eclipse on Bilevel at Straight pressure of 25 - NO LEAK

je zou die man kunnen benaderen of het comfortabel is op high pressures.
AirCurve™ 10 VAuto - ResMed (bipap), airfit N30 masker, mond afgetaped. Nog op zoek naar juiste instelling bipap.

Re: masker aankopen

8
Jet, de vraag die ik bij mijzelf zou stellen is deze:

Is zo'n hoge drukinstelling echt wel nodig?

Je hebt een drukondersteuning 3 - 15 cmh2o of wel 12 cmh2o drukondersteuning. Hierdoor krijg je automatisch ook meer kans op mond lekkage of van maskerlekkage.

Vaak kun je hetzelfde resultaat bereiken met een lagere drukondersteuning, zolang de uitademing druk maar goed is ingesteld. Hierdoor bereik je ook een lagere inademing druk. Daardoor zou jouw huidige maskers ook nog steeds kunnen voldoen.

Hoe strakker je maskers vast zet, des te meer lekkage er zal ontstaan. De silicone rand moet zich kunnen vormen aan de vorm van het gezicht. Dus even het masker oplichten met de ASV aan en dan terugplaatsen.

Een traagschuim kussen met uitsparingen voor maskers aan de kanten kan ook helpen bij het voorkomen van verschuiven van het masker.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: masker aankopen

9
RuudJ schreef: 10 nov 2022, 14:44 Vaak kun je hetzelfde resultaat bereiken met een lagere drukondersteuning, zolang de uitademing druk maar goed is ingesteld. Hierdoor bereik je ook een lagere inademing druk. Daardoor zou jouw huidige maskers ook nog steeds kunnen voldoen.
Ik zie hiervan de logica niet bij CSR en CAs. De hoeveelheid PS ("drukondersteuning" als semantic calque van "pressure support" vind ik persoonlijk wat te verwarrend) is altijd precies zo veel als de gesloten servo lus in ASV nodig acht om de ademhaling in de vorm van het gevestigde patroon te trekken.

Vanuit het perspectief van obstructie is het natuurlijk wel zaak dat EPAP hoog genoeg is om de ademweg voldoende te stabiliseren.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: masker aankopen

10
Ik heb met de Fisher & Paykel Vitera geslapen, maar de drukondersteuning houd bij mij bij 14 ongeveer op. Bij deze druk voor mij lekdicht.
Het apparaat ondersteunt tot 20 bij mij maar het AUTO protocol bepaalt wat ik nodig heb. Het is dan ook zaak om het apparaat niet te gaan 'knijpen'.
Ik heb de hoop dat na een gewenning aan het apparaat jouw druk wel gaat stabiliseren, ik zou in ieder geval nu niet aan knoppen gaan 'laten' draaien, daarvoor is de auto instelling ook niet bedoeld.

Re: masker aankopen

11
Wel die Bleep zal het niet worden, aangezien ik full face masker zal blijven gebruiken.

Ivm, de druk, hebben ze echt wel de uiterste limieten ingegeven.

Maar er is al gezegd dat ik eerste maand geen aanpassingen moet verwachten, en de ev komende aanpassingen , zal in kleine stappen gebeuren.
Ik ga ook niet zelf aanpassingen doen. Het werkt dat is het belangrijkste.

Daarbij wil ik echt wel een ander masker, die Mirage Quattro is zo een groot ,zwaar ding.
Denk dat ik voor de Simplus ga kiezen
ResMed
AirCurve 10 CS PaceWave
Soort apparaat: ASVAuto
Min EPAP: 8.0 Max IPAP: 25.0 Ondersteuningsdruk: 3.0-15.0 (cmWK)

Re: masker aankopen

12
Henk22 schreef: 10 nov 2022, 16:09 AUTO protocol
Protocol? Het is wel belangrijk om ervan bewust te zijn dat de "Auto" in "ASVAuto" alleen gaat over de EPAP, dus analoog aan de standaard CPAP. We weten dat auto EPAP niet altijd goed werkt omdat het failure-driven is. Een constante EPAP die adequaat is om obstructie te verhinderen laat het ASV algoritme het beste werken tegen de centrale instabiliteit.

Ik heb zelf een F30i, die werkt prima tot aan de pieken van 19 cmH2O die regelmatig voorkomen.

Het is een misverstand dat lekkage altijd geholpen is met strakker aanrekken, strakker kan ook juist het onmogelijk maken voor het masker om goed te dichten. Het is vaak een kwestie van verkeerde pasvorm of verkeerd (te hoog, te laag) op het gezicht plaatsen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: masker aankopen

13
hoi, nog es een update.
Heb dus de F&P Simplus aangekocht, maar probleem van het trompetteren was niet opgelost. Integendeel, dit masker heeft een heel brede siliconen kussen, dus meer silicone dat begint te flapperen.
Gezocht naar een ander masker, en dan een masker met foam en geen silicone meer.
Zodus de Resmed AirTouch besteld en betaald bij ziekenhuis.
Maar alweer weggegooid geld, want dat is te smal voor mijn neus,en knijpt dus neus dicht.
Gelukkig moet ik niet de winkel prijs betalen aan het ziekenhuis.
Ik betaal ongeveer 60 euro voor het masker, en 40 euro voor het kussen.
De zoektocht naar het juiste masker is echt dikke misère op zen Vlaams gezegd.
Ik ben echt aan het overwegen om gewoon terug een CPAP te vragen.
ResMed
AirCurve 10 CS PaceWave
Soort apparaat: ASVAuto
Min EPAP: 8.0 Max IPAP: 25.0 Ondersteuningsdruk: 3.0-15.0 (cmWK)

Re: masker aankopen

14
Jet, het apparaat is samen met het masker het belangrijkste. Het is van den zotte dat men het apparaat beschikbaar stelt onder voorwaarde dat je je maskers zelf moet aanschaffen. Een ASV is echt het summum onder de apparaten, dus ga zeker niet terug naar een Cpap.

Wat ik voorheen ook een lekker masker vond, was het Philips Nuance Blue intranasaal masker. Het zat lekker zacht aan de neusgaten door de Gel laag om de dop heen. Weet alleen niet of dit masker nog te krijgen is. Zijn twee soorten van. Een met stoffen bandage en één met een silicone bandage op de wangen (gaat geen lucht doorheen)
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar