Ik heb apneu en een pasgeboren baby

1
Ik ben onlangs vader geworden van een prachtige dochter. Allemaal heel mooi en ze slaapt gelukkig wel makkelijk, maar er moet toch meerdere keren per nacht gevoed worden. Nu merk ik dat ik daardoor erg moe ben overdag. Vanuit t ziekenhuis is me destijds verteld dat je maar beter niet kunt slapen overdag, maar zonder dutje overdag wordt de vermoeidheid alleen maar erger. Heeft er iemand tips, want ik wil het niet alleen op mijn vrouw laten aankomen...

Re: Ik heb apneu en een pasgeboren baby

2
Je kunt het beste gewoon samen met je dochter een dutje doen als daar de gelegenheid voor is. Het beste met de Cpap erbij. 10 tot 20 minuten kan al veel helpen. Niet langer dan 1,5 uur. Overigens gefeliciteerd met de kleine. Probeer dit voor half drie in de middag te doen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ik heb apneu en een pasgeboren baby

3
Van harte gefeliciteerd, dat ten eerste.

En ten tweede:
Het ziekenhuis zegt ook dat je beter geen suiker kunt eten.
Meer moet bewegen.
En meer van die adviezen.
Doen we allemaal ook wel en niet.

Lekker naar je lichaam luisteren.
Da's de beste adviseur.
En als je lichaam behoefte heeft aan een tukje ga je dat toch lekker doen?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb apneu en een pasgeboren baby

4
Ferry1981 schreef: 01 sep 2022, 07:40 Vanuit t ziekenhuis is me destijds verteld dat je maar beter niet kunt slapen overdag, maar zonder dutje overdag wordt de vermoeidheid alleen maar erger.
Ik denk niet dat ze het zo bedoeld hebben. Ten slotte draaien sommige mensen ook nachtdiensten. Zouden die "niet overdag moeten slapen" ?

Dutjes wel met de xPAP uiteraard.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i