Apneu?

1
Hi allen, ik heb al een aantal keer op een ander topic gepost, maar hierbij even mijn eigen verhaal.

Ik heb al ongeveer 3 jaar klachten.
- Lichamelijke vermoeidheid
- Concentratieproblemen
- Gevoeligheid voor prikkels
- Duizeligheid zonder draaiduizeligheid, meer een wankel gevoel en zwaar hoofd

Nu is de duizeligheid inmiddels een stuk verminderd sinds ik Antidepressiva slik. Maar de rest van de klachten is nog aanwezig.

Tot nu toe heb ik geen duidelijke diagnose gekregen.

MRI, bloedwaarden & KNO onderzoek waren allemaal goed. De KNO arts denkt dat het PPPD is. Lang heb ik die diagnose voor waarheid aangenomen, echter, valt het mij steeds meer op dat als ik mij een dag goed voel, dat ik nagenoeg ALTIJD s'nachts weer ziek wordt. Ik merk het gelijk, ik wordt snachts altijd wel even wakker om naar de WC te gaan, en dan voel ik dat gevoel weer van slap, vermoeid etc.

De gehele dag erna ben ik dan ook weer brak.

Nu heb ik een bloedwaardemonitor gekocht, en mijn saturatie is altijd goed snachts, verder kon ik met een snurk app niet duidelijk vinden of het apneu kan zijn. Echter.. ik snurk wel veel, en hard. ongeveer 2 uur per nacht snurk ik.

Ik twijfel of het apneu kan zijn, omdat mn bloedwaarden goed zijn. Herkent iemand bovenstaande klachten en was het apneu?

Re: Apneu?

2
Hoi losballos,

Goed dat je je eigen verhaal doet. Klachten zijn herkenbaar. Ook ik heb de diagnose PPPD lang voor waarheid aangenomen maar het is sowieso een wazige diagnose. Ze komen eigenlijk op PPPD door alle andere vormen van evenwichtsklachten/duizeligheid uit te sluiten 🤔

Nachtelijk plassen hoor je ook vaak bij apneu heb daar zelf overigens geen last van. Zoals je weet ben ik ook nieuw hier op het forum. Enige wat ik je kan adviseren is een slaaponderzoek ondergaan. Ga naar de huisarts om een doorverwijzing. Zelf uitzoeken of vaststellen dat je apneu onder de leden hebt heeft weinig zin.

Als de huisarts niet wil meewerken wat ik me niet kan voorstellen kun je altijd nog een thuis slaaponderzoek overwegen zoals de WatchPat maar zijn wel kosten aan verbonden.

Succes!
Resmed AirCurve™ 10 VAuto Bipap - Resmed Airfit P30i - Resmed N30i neuskussen

Re: Apneu?

3
Heb je je al een keer ingelezen over UARS? Bloedwaarden kun je echt wel vergeten, het is slechts een afleiding.

@losballos, alle klachten die je noemt heb ik ook gehad.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i