op en neer

1
Jojo effect

De herfst is weer begonnen en dan gaat mijn AHI aan de JOJO... oorzaak... water/verwarmde slang. Ik blijf ermee klooien en weet nooit wat ik goed aan doe.
Vanaf de herfst tot in het voorjaar wordt ik verkouden. (slangtemp. hoger dan waterreservoir, waterreservoir laag, temp slang omhoog. Geen verwarmde slang in de winter, bevochtiger hoog/laag.. drommels nog aan toe wat een gepruts, altijd dat condens.. warme damp...)

Een AHI net onder de 4... voelt als een steen... zware benen, niet vooruit te branden..

Natuurlijk kijken wij op langere termijn naar onze AHI.. want de gemiddelde doet er toe. Maar de zomer is voorbij en ik lig weer te stoeien.

Wie heeft de gouden tip.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: op en neer

2
Ik gebruik de verwarmde slang op de Auto stand.

Temperatuur slang is dan 27 graden Celsius, bevochtiger wordt automatisch geregeld door het apparaat en daarbij probeert het apparaat de relatieve vochtigheid op zo 85 % te houden. Verkouden wordt ik nog wel, maar hooguit twee keer en veel korter dan zonder ASV of zeg maar hulpmiddel.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: op en neer

3
Heb geen gouden tip maar een constante slaapkamertemperatuur scheelt misschien bij problemen met telkens aanpassen van slang en water temperatuur.
Onze slaapkamer blijft op ongeveer 18 graden door middel van een thermostaatknop op de verwarming en ik pas eigenlijk alleen in de zomer met zware hitte de temperatuur aan naar beneden.
Vanwege mijn astma moet hij ook weer niet te hoog voor mij, dat resulteert in benauwdheid en hartkloppingen.
Zelf hou ik de bevochtiger op 4 en slang op 24, 'met masker P30i'.