Ruby adjustable chin strap, waar kopen? Vivisol NL & BE!

1
De 'AG Ruby adjustable chin strap' lijkt niet meer te krijgen in NL, iig niet bij Vitalair of Vivisol. Waar nog wel?

Of is er een goed alternatief? Vivisol heeft de AG Ruby vervangen voor de AG Topaz, maar staat (nog) niet in de webshop en kan ik daarom niet bestellen want ik ben klant bij Vitalair :tired_face: :confounded: Wel bij https://www.viviwebshop.be/kinbanden/topaz-verstelbare-kinband-tms-09adjxl/ad maar de verzendkosten naar NL zijn €13,24 en da's overdreven hoog.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Ruby adjustable chin strap, waar kopen?

2
Ik weet nog dat Vivisol de verstelbare Ruby chinstrap verkocht voor €53,00

Je kunt ze waarschijnlijk ook kopen via ebay of amazon, maar ook dan zal de verzendkosten de prijs snel doen oplopen.

https://www.amazon.com/CareFusion-Ruby-Snoring-Strap-Large/dp/B005HYTVEK
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ruby adjustable chin strap, waar kopen?

3
Voor zover ik begrepen heb zijn die niet meer leverbaar. Ik wilde ook een nieuwe bestellen, maar bij mijn leverancier (Total care) en bij Kempenhaeghe gaven ze aan ze niet meer te kunnen leveren. Ik heb inmiddels 3 anderen geleverd gekregen, maar die kwamen niet in de buurt van de kwaliteit van de ruby.

De beste was dan nog de Philips respironics. Misschien dat je daar eens naar kan kijken.

Re: Ruby adjustable chin strap, waar kopen?

4
Ik heb toch maar die vervanger (de Topaz) aangeschaft. Valt een fractie kleiner uit dan de Ruby, maar het materiaal is wat zachter en flexibeler dus comfortabeler, vooral onder de kin. Doordat de stof elastischer is, kan ik 'm over m'n hoofd trekken en hoef ik 'm niet dagelijks pas te maken. Daardoor zal de klittenband niet zo snel aan kleefkracht inleveren, met een Ruby deed ik 4 maanden, dan ging de klittenband omkrullen en dan woelde ik 'm 's nachts af.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Ruby adjustable chin strap, waar kopen?

7
Voor diegene die opzoek zijn naar de Ruby Chinstrap 09adj (verstelbaar) heb ik het volgende mede te delen:

Vivisol Nederland verkoopt (net als Vivisol België) de TOPAZ TMS 09ADJ kinband. Je kunt op dit moment een e-mail sturen naar hun adres:

sales@vivisol.nl en daarin je gegevens invullen en het gewenste aantal opgeven.

Op dit moment (02-03-2021) zijn dit de prijzen:

De prijs per stuk:
AG Topaz Style Adjustable Chinstrap €27,08
AG Topaz Style Adjustable Chinstrap XL €28,74

Bovenstaande prijzen zijn incl. BTW en excl. verzendkosten van €10,00 (de verzendkosten komen te vervallen bij een order hoger dan €50,00).

Opmerking: De AG Topaz Style Adjustable Chinstrap 09 van €27,08 is in maat kleiner (circa 3 tot 4 cm) dan de Ruby Chinstrap 09ADJ, dus hou daar rekening mee. Als iemand ervaring heeft met de AG Topaz Style Adjustable Chinstrap XL €28,74 dan hoor ik dit graag.

Persoonlijk zou ik kiezen voor de AG Topaz Style Adjustable Chinstrap XL €28,74 omdat de andere keuze toch erg klein blijkt te zijn (dit uit eigen ervaring)..
TOPAZ.JPG TOPAZ.JPG 4209 keer bekeken 15.24 KiB
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ruby adjustable chin strap, waar kopen? Vivisol NL & BE!

8
Ik heb zelfde probleem met deze kinband, na langer dan 10 jaar gebruikt is deze nu niet meer te krijgen. Krijg nu een vervanger van Vivisol eerst maar kijken of die bevalt
Vond op internet wel deze fabrikant van allerlei CPAP benodigdheden.
AG Industries https://www.agindustries.com/distributor/.
Hier de catalogus van ze https://www.agindustries.com/wp-content ... alog-1.pdf.
Daar staat een vergelijkbare kinband op blz 28 en 30.
Nu nog uitzoeken waar die te krijgen is.

Groeten
Dober
DORMIR NECESSE EST