Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

64
mugen4u schreef: ik heb 0 lekkage maar de uren dat ik hem vannacht op had resulteerde in een AHI van 9, voel me ook doodop.
Dat is een gemiddelde over de hele nacht, dus er is wel wat gebeurd. Zie het even aan de komende nachten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

65
ik heb sinds 2 dagen geleden een full face masker gekregen omdat mijn AHI niet af nam en ik ook CSA er bij had gekregen, ze denken dat het kan komen omdat mijn rechter neusgat vrijwel altijd dicht zit en mijn neus tussenschotje de oorzaak is (staat beetje scheef).

vind het fff echt vreselijk, zelfs met slaapmedicatie kan ik niet in slaap komen tot nu toe.

Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

68
we zijn nu 1 jaar verder en een kleine update over mijn situatie:

Na 3 maanden ben ik gestopt met CPAP want kon er onmogelijk mee slapen, het lukte gewoon niet. Op basis van de kleine beetje informatie die ze hadden op momenten dat ik wel kort sliep was de conclusie dat mijn klachten gewoon niet door slaapapneu kwamen en ik er maar beter mee kon stoppen.

vervolgens moest ik een traject volgen omdat men dacht dat ik depressief was, dus 6 maanden bij een psycholoog geweest en 2 soorten anti depressiva geslikt zonder goed resultaat.

Ben ook een half jaar deels ziek gemeld van werk omdat men dacht dat ik gewoon overspannen was of burnout had, maar ook dat had geen enkel effect.

Zelf denk ik dat ik UARS heb wat niet zichtbaar is tijdens een thuis slaap onderzoek (PG) maar wel met een PSG, daarom heb ik gepushed om een polysomnografie te krijgen. Ik denk dit omdat ik nog steeds slaperig en geirriteerd ben, constant moet gapen, weinig zin heb in dingen omdat ik zo slaperig ben en omdat mijn geheugen en concentratie gewoon waardeloos is. Naast dat zei mijn tandarts dat ik een smalle bovenkaak heb samen met skeletaal klasse 3 kruisbeet, wat ook UARS kan veroorzaken.

Ik heb Maandag de PSG.

Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

69
Heb je al die tijd met die Prisma moeten slapen?
mugen4u schreef: 09 sep 2023, 16:30 Op basis van de kleine beetje informatie die ze hadden op momenten dat ik wel kort sliep was de conclusie dat mijn klachten gewoon niet door slaapapneu kwamen en ik er maar beter mee kon stoppen.
Ik wil niet overdreven dramatisch zijn maar volgens mij is dat voor veel mensen echt "the kiss of death."
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

70
3 maanden mee moeten slapen.
Eerst een full face mask maar gezien ik daarmee helemaal niet kon slapen nam ik een nasal pillow masker wat ook niet echt hielp gezien ik via mijn mond adem en een band om je hoofd om te voorkomen dat je door je mond gaat ademen hielp wel maar werd hoe dan ook uiterlijk 1 uur later wakker door het masker en kon niet meer slapen ermee.

ik geef toe dat ik het toen wel een opluchting vond dat mijn klachten schijnbaar niet door slaapapneu kwamen want de gedachte om voor altijd met zo'n apparaat te slapen was deprimerend.

maar nu fast forward 1 jaar later en honderden euro's armer vanwege onderzoeken en medicatie en psycholoog kosten baal ik er wel van, mijn volgende stap zou namelijk een MRA brace zijn.

heb ook een afspraak staan bij de kaakchirurg om mijn bovenkaak te verbreden, schijnt te helpen met ademen s'nachts omdat je neus doorgang dan ook breder word.

Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

74
Ik heb nu een tijdje geprobeerd met het apparaat te slapen, maar ik slaap 0 uur, gisteravond heb ik een slaappil geprobeerd die mijn dokter me gaf maar nog steeds 0 resultaat.

Ik gebruik een apparaat met white noise dat na 2 uur automatisch uit gaat dus ik weet dat ik in die 2 uur tijd niet heb geslapen omdat ik het geluid al die tijd hoorde.

Volgens het rapport had ik een AHI van 4,7: zowel OSA als CSA en 'totale AI'. maar hoe kan ik deze gebeurtenissen hebben terwijl ik nog wakker was?

Hoe kunnen mensen er überhaupt mee slapen? Ik heb gelezen dat veel mensen met milde slaapapneu er nooit aan wennen.

Re: nieuw op dit forum en nieuw met slaapapneu

75
mugen4u schreef: 25 mar 2024, 10:28 Volgens het rapport had ik een AHI van 4,7: zowel OSA als CSA en 'totale AI'. maar hoe kan ik deze gebeurtenissen hebben terwijl ik nog wakker was?
Het apparaat kan het onderscheid niet maken.

mugen4u schreef: 25 mar 2024, 10:28 Hoe kunnen mensen er überhaupt mee slapen? Ik heb gelezen dat veel mensen met milde slaapapneu er nooit aan wennen.
"Milde slaapapneu" bestaat eigenlijk niet. Je klachten zijn serieus. CPAP een beperkt en verouderd middel dat voor veel mensen weinig meerwaarde biedt. Gelukkig is er nog BiPAP. Dat maakte voor mij het verschil, ik kon met CPAP ook niet inslapen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i