Re: Nicko en ik zijn het met elkaar eens

3
Punt gemaakt voor de DreamStation!

Ik had al eerder gelezen dat de airmini turbine gebruikt word, waarom moet alles kleiner en ieler?
Het is een mooi bakje om te zien maar waarom weer zo'n kleine bevochtiger, die van de S10 is al krap bemeten.
Het schuif systeem van de bevochtiger blijf ik ook een zwak punt vinden, (los ik overigens zelf wel op)

Het display is mooi, maar wat als ze softwarematig jouw niet meer bij de instellingen laten komen?

Hij is mooi, maar de duurtest zal de degelijkheid moeten bewijzen.

Re: Nicko en ik zijn het met elkaar eens

4
RuudM schreef: 15 okt 2022, 09:18 Het lijkt erop dat de Resmed 11 geen verbetering is t.o.v. de Resmed 10. De reviews liegen er niet om.
Hm, tja, nou mij bevalt de S11 prima.
Elk apparaat heeft wel een nadeel, toch?

Hij doet waarvoor hij gemaakt is: apneus voorkomen.
En dat doet hij goed bij mij.

Vergeet niet dat men geneigd is alleen een review te schrijven als men ontevreden is over een product of een dienst.
Positieve ervaringen worden zelden vermeld, want dat vindt men normaal: dat het product naar wens is.

Het (te) kleine bakje ben ik het wel mee eens.
Als ik mij houd aan mijn normale slaapuren van zo'n zeven uur komt het wel goed.
Maar ik heb in de zomervakantie twee keer het geluk gehad dat ik 9+ uur geslapen heb en toen was hij schoon leeg met een woestijn in mijn mond as gevolg
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Nicko en ik zijn het met elkaar eens

6
Ja, hoor. Daar kan ik gewoon in.
Althans bij de instellingen waar ik bij zou willen kunnen.
Heb niet zo'n goed beeld welke instellingen jij dan bedoelt.

En het geluid...
Wel, ik heb deze S11 gekregen omdat de S10 die ik had zo'n herrie begon te maken. (fluiten tijdens inademen als hij op druk was.)
Maar echt stil is hij niet inderdaad.
Toch vind ik het persoonlijk niet storend.
Misschien ben ik echter niet zo'n goede graadmeter.
Heb 30 jaar aan boord van zeeschepen gevaren met ratelende motoren, hard blazende ventilatie-uitstromers in het plafond en pratende mensen in de gang.
En altijd (onbehandelde apneu-perikelen daargelaten) prima geslapen.
Dus dat gesuis van de CPAP vind ik zelfs wel prettig.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Nicko en ik zijn het met elkaar eens

7
Menno M. schreef: 15 okt 2022, 11:56 Het (te) kleine bakje ben ik het wel mee eens.
Dan hebben we geen meningsverschil :) Niemand zegt dat het een totaal waardeloos apparaat is natuurlijk 😉
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i