Na operatie benauwd

1
Hallo allemaal,

Ik heb 3 weken geleden een operatie aan mijn dikke darm gehad en ben 3,5 uren onder narcose geweest.
De eerste dagen na de operatie last gehad van benauwdheid en soms wat saturatiedalingen. (91 procent)
Dat knapte op en ik ben met een goede saturatie naar huis gegaan.
Ik heb heel beroerd geslapen met mijn cpap. Of de druk voelde veel te hoog of veel te laag. Veel hijgen in het masker. Ik dacht dat dit door de narcose kon komen.

De operatie is nu 3 weken geleden en ik ben nog steeds zo nu en dan kort achter de adem en heb soms last van extrastolen (hartoverslagen) dit geeft een raar gevoel in de keel, opgejaagd gevoel.
Zijn er meer mensen op dit forum die hier na een operatie last van hebben gehad? En zo ja, hoe kun je hier het beste mee omgaan?

Alvast dank voor de reacties.
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: Na operatie benauwd

2
De narcose kan inderdaad nog lang na de operatie klachten geven. Vraag heb je direct na de operatie in de verkoever kamer ook met cpap geslapen om bij te komen van de operatie of heeft men de Cpap niet gebruikt, direct na de operatie?

Onderstaande heb ik doorgekregen van een collega van mij bij de ApneuVereniging.


https://www.anesthesiologie.nl/patient-publiek/voor-tijdens-en-na-de-operatie/na-de-operatie

Kan wel een poosje aanhouden. Sowieso door narcose, maar zeker ook door de operatie. Vooral stress ervaring voor het lichaam
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Na operatie benauwd

3
Bedankt voor je reactie.
Ze hebben de cpap niet gebruikt. Ik heb wel aan de monitor gelegen om onder andere de saturatie in de gaten te houden. Ik weet er zelf niet meer zoveel van. Ik weet wel dat de eerste nachten met de cpap niet fijn waren. Of benauwd of juist het gevoel dat de druk te hoog was. Nu gaat dit gelukkig weer beter.
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker