omruil actie Philips dreamstation

1
Goedendag allemaal
Vandaag heb ik een philips dreamstation ontvangen omdat ik aan de beurt ben om deze om te ruilen.
Doos open gemaakt en zie dat er een dramstation 1 van philips in zit. Ik heb het idee dat ik nu een ouder apparaat heb gekregen als dat ik in bezit had.
Ik weet niet of dat zo is en of dat mag, maar het voelt niet echt lekker en speel met de gedachten of ik het apparaat wel ga inleveren.
Vraag aan jullie , kunnen jullie zien of het om een ouder type dreamstation gaat ?
Weetje er zit wel een mooie sticker op de achterkant geplakt met de vermelding 2022 maar daar geloof ik helemaal niets van.
Hopelijk zijn er mensen in de apneu vereniging die mij verder kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door Hennie op 22 mar 2022, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijlagen

Re: omruil actie Philips dreamstation

2
Hennie schreef: Ik heb het idee dat ik nu een ouder apparaat heb gekregen als dat ik in bezit had.
Ik neem aan dat u een witte dreamstation had, en er nu een nieuwe witte bij hebt gekregen? Op basis van welke waarneming heeft u dat idee?

Edit nu plaatjes zijn toegevoegd: De sticker volgens standaard specificatie medische apparaten geeft inderdaad de fabricagedatum aan. Dit is de informatie waarop we af moeten gaan, als Philips op deze stickers zou liegen dan zouden ze niet meer geloofwaardig zijn als fabrikant van wat voor soort medisch apparaat dan ook.
Laatst gewijzigd door persluchtpiraat op 22 mar 2022, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: omruil actie Philips dreamstation

6
Die micro-USB aansluiting op de uitneembare GSM module is geen "oude oplossing" maar een extra mogelijkheid voor het aansluiten van een bedrade oximeter vingerclip. Bij mijn weten bestaan draadloze oximeters sowieso niet.

Er bestaan verschillende types GSM module. U heeft de variant met de extra grote antenne (voor extra bereik) en deze vervangt het afdekklepje in het geheel. Er zijn ook kleinere modules (wellicht in uw eerste apparaat) die dieper ingeschoven zijn en dus afgedekt worden door het klepje. (Philips noemt dit de "flip door")
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: omruil actie Philips dreamstation

9
Het kan toch gewoon een refurbished apparaat zijn? Dan hebben ze hem compleet gereviseerd, ongetwijfeld de foam vervangen, maar wellicht ook alle andere onderdelen die kunnen slijten, zoals de motor. Dan heb je een gloednieuw apparaat met een oude witte plastic kast er omheen.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: omruil actie Philips dreamstation

10
Henk22 schreef: 23 mar 2022, 10:18 Per jaar zou dit bij normaal gebruik tussen 2000 en 2500 uren moeten zijn.
Goed idee, zie hier de instructies om bij de "machine hours" (of apparaat uren in NLs als ik het goed herinner) te komen

Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: omruil actie Philips dreamstation

11
Zie op de website Apneuvereniging, het bericht van 4 maart 2022: op de sticker met het serienummer moet rechtsonder "REV15" staan (of een hoger nummer).
Dat is volgens Philips de officiële herkenning van de nieuwe generartie Dreamstation-I (nieuwbouw of gereviseerd ouder model).

Bezoek hiervoor: https://apneuvereniging.nl/hoe-weet-ik- ... uw-schuim/ of
https://apneuvereniging.nl/hoe-weet-ik-of-een-dreamstation-voorzien-is-van-nieuw-schuim/

Re: omruil actie Philips dreamstation

13
Allemaal bedankt voor de reacties.
Inmiddels ben ik een stuk verder gekomen wat betreft het apparaat.
Het is een nieuw apparaat wat rechtstreeks van de fabriek komt .( niet gereviseerd)
Het modem maakt geen gebruik van het thuisnetwerk maar werkt via de satelliet.
Het aanmelden met een wachtwoord(eerste keer) is niet meer nodig dat gaat allemaal vanzelf.

PS,
Ja, ik ben wantrouwend en controleer zoveel als mogelijk is om er achter te komen wat er geleverd is.
Dat is niet uit het niets ontstaan als u begrijpt wat ik bedoel.

Re: omruil actie Philips dreamstation

14
Hennie schreef: 25 mar 2022, 11:23 Het modem maakt geen gebruik van het thuisnetwerk maar werkt via de satelliet.
Het is in feite het GSM netwerk, dus hetzelfde netwerk dat onze smartphones gebruiken om het internet op te gaan. Maar goed, het werkt dus zelfstandig en je hebt er geen omkijken naar mits je in het dekkingsgebied zit.
Hennie schreef: Ja, ik ben wantrouwend en controleer zoveel als mogelijk is om er achter te komen wat er geleverd is.
Dat is niet uit het niets ontstaan als u begrijpt wat ik bedoel.
Begrijpelijk, ik sta er op dezelfde manier in.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: omruil actie Philips dreamstation

15
Ik heb vandaag de DS1 omgeruild voor een gerepareerd exemplaar. Uiterlijk is het enige verschil dat de knoppen aan de bovenzijde (AAN/UIT en RAMP) zo beweeglijk zijn dat ze bijna los zitten. Ik denk dat dit apparaat aardig wat vlieguren heeft, of de vorige eigenaar heeft 'm aan en uit geramd i.p.v. gedrukt. Maar goed, we gaan zien hoe het vannacht gaat. Als alle essentiële onderdelen zijn vervangen vewacht ik geen problemen.
De bevochtiger is ook vervangen omdat mijn verwarmde slang het dan weer wel en dan weer niet deed. Ik kwam er na veel proberen achter dat als ik het klepje open deed en de flatcable en beetje "masseerde" dan werkte e.e.a. weer. Simpel gezegd: kabelbreukje.

De 'oude' was een in 2019 nieuw geleverd apparaat met plm 8500 draaiuren
Zal v.w.b. de vlieguren het behandelaarsmenu eens opstarten.
CPAP Philips Dreamstation I
Masker: F&P Vitera FF

Re: omruil actie Philips dreamstation

17
RuudJ schreef: 18 nov 2022, 07:57 Ben benieuwd hoe veel vlieguren dit apparaat heeft en hoe je de eerste nacht mee hebt geslapen en of de verwarmde slang nu wel heeft gewerkt?
Ik ben er nog niet achter hoeveel vlieguren dit apparaat heeft, maar hij loopt als een zonnetje. Zeer zeker niet lawaaig(ger) dan de 'oude' en de verwarmde slang doet het prima.
Ben er inmiddels wel achter dat de aansluiting van de slang op de DS het probleem veroorzaakt. Tussentijds een keer gehad dat de slang niet warm werd en na wat gerommel met het stekkertje werkte het weer. Lag dus niet aan de oude bevochtiger maar aan de slang. Als dit probleem blijft terugkomen dan koop ik een nieuwe.

Grt Ben
CPAP Philips Dreamstation I
Masker: F&P Vitera FF