Gebruik bevochtiger Airsense 10 Resmed wel/niet nodig?

1
Het waterbakje geeft steeds gedoe. Daarom gebruik ik de bevochtiger al ca 3 mnd niet, ik merk zelf geen verschil met het wel gebruiken van de bevochtiger althans wat betreft fysieke klachten. Ik vind het geen bezwaar om het bakje dagelijks schoon te maken e.d. maar het terugplaatsen daarna geeft voortdurend problemen. Het terugplaatsen moet ik steeds met een ferme hand doen (bijna een klap) want anders blijft het apparaat loeien. Ik heb kleine handen en reuma…Pas na een paar keer terugplaatsen stopt het geloei bij het inademen, vervolgens word ik ‘s nachts regelmatig wakker omdat het apparaat opnieuw loeit. Ik denk dat het bakje niet goed afsluit of dat het mij niet lukt om het goed terug te plaatsen. De bakjes gaan misschien ook heel snel kapot. ‘s Morgens vind ik ook regelmatig een zwembad rondom het apparaat dat ik daarom voor de zekerheid op een waterbestendig dienblad heb gezet met een klein opstaand randje. Het blijft elektrische apparatuur en veilig lijkt mij dit ook niet. Vitalaire stuurt mij wel keurig nieuwe bakjes en ik heb ook al een keer een ander apparaat gekregen. Om het apparaat niet nog een keer kapot te maken, laat ik het bakje nu maar weg. Zelf merk ik nog geen verschil, het weglaten van de bevochtiger lijkt bij mijn (nog?) geen klachten te veroorzaken. Maar is het op den duur toch beter om de bevochtiger te gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?

Re: Gebruik bevochtiger Airsense 10 Resmed wel/niet nodig?

2
In principe kun je zonder bevochtiger het apparaat gebruiken, echter dan is het raadzaam om de verwarmde slang er niet bij te gebruiken. (of met een lagere temperatuur 21 graden Celsius of zoiets)

Alleen hoe ervaar je de luchtstroom? Als je geen hinder ondervindt van de vaak koud aanvoelende luchtstroom, dan kun je gewoon verder gaan zonder bevochtiger.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gebruik bevochtiger Airsense 10 Resmed wel/niet nodig?

4
Ik vind inderdaad ook dat het bakje regelmatig lastig terug te plaatsen is.
Dus met reuma ed zal het inderdaad nog erger zijn.
Maar snel kapot kan ik niet over klagen.
1 keer is die gaan lekken met inderdaad een waterballet tot gevolg.
Bij mij lekte het op de rand van metalen bodem met de plastic van het bakje.

Ik kan helaas niet zonder bevochtiger.
Dan zit mijn neus vol droge korsten wat ook snel bloedneuzen geeft.
Ben ik gevoelig op door allergieën.
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1

Re: Gebruik bevochtiger Airsense 10 Resmed wel/niet nodig?

5
Erik, heb jij een Resmed als apparaat of een ander merk? Gebruik je behoudens de bevochtiger ook een verwarmde slang? Slaap je met het raam open en woon je in het Oosten van het land?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gebruik bevochtiger Airsense 10 Resmed wel/niet nodig?

6
Ik heb ook problemen gehad met mijn bevochtiger voor mijn Airsense 10 (loeiend geluid door slechte aansluiting). Ik kreeg zonder problemen een nieuwe van mijn leverancier (Medidis). Volgens de consulente zijn er vaker problemen. Ik zou contact opnemen met de leverancier. Zij moeten zorgen voor een betrouwbaar apparaat wat ook voor gebruikers met reuma hanteerbaar is. Doen ze moeilijk dan bellen met de zorgverzekeraar.

Mvg. Jan