Striemen en snuggle straps

1
Beste allemaal,

Nu al enkele jaren in het bezit van een cpap. Laten we het houden op een haat liefde verhouding. Ik slaap er goed mee en mijn AHI’s komen niet boven de 1 uit, kortom het resultaat op AHI gebied mag er zijn. Echter is er een blijvend probleem waardoor ik niet zorgeloos kan slapen: de eeuwige striemen in het gezicht na het gebruik vh cpap masker. Ik gebruik nu elke nacht wattenschijfjes maar die verschuiven soms en vind ik elders in bed terug. Tevens komt het voor dat ik de verticale striemen van de banden heb ingewisseld voor de ronde vormen van de wattenschijfjes…..lood om oud ijzer dus. Heb ook fleece hoesjes met klitteband laten maken door mijn schoonmoeder echter met wisselend resultaat ( lang liggen op 1 zijde gaf ook wederom afdrukken ) heeft iemand enig idee wat wel zou werken ? Kortom: wat voorkomt striemen en blijft solide onder of om de banden heen zitten de hele nacht? Ik heb een foto bijgevoegd van “ wollige “ straps, echter zijn deze alleen in het buitenland te bestellen, iemand een idee waar ze in Nederland te koop zijn ?

Graag jullie deskundige mening 😇
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2
Bijlagen

Re: Striemen en snuggle straps

2
Heb je al eens een ander masker uitgeprobeerd? Ik zelf slaap met het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker em dan heb je alleen nog twee met lucht gevulde frame delen die over de wangen lopen. (zelf heb ik dan nog wel twee kinbanden nodig) Maar wellicht helpt zo'n masker je sneller van jouw probleem af?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Striemen en snuggle straps

4
Zelf heb ik heel wat afgezocht (en geprutst) om een masker te vinden welke me zo weinig mogelijk last geeft van de huid.
Voor mij zijn er momenteel maar twee types die me het beste voldoen, dat is toch ook de P30i.
Echter het meest minimalistische masker welke ik heb liggen is de Resmed P10, van de bandjes van dat masker merk ik nauwelijks wat.
Er zijn ook nog stoffen maskers
https://www.totalcaregroep.nl/webshop/c ... n-maskers/
Maar wat ik van deze gelezen heb, voor velen geen succes.