Instellen ASV

1
Hoi beste mede-forumgebruikers,

Helaas ben ik nog niet geslaagd in het vinden van de juiste drukinstellingen op mijn ASV (AirCurve 10 CS-A TJ).

Ik begrijp dat het vinden van de juiste druk veel uitproberen is en voelen wat het doet, alleen afgaande op de data van afgelopen nacht wil ik toch een beroep doen op jullie kennis en ervaringen.



https://sleephq.com/public/a64c4039-efd ... 4aa9c30f11



Sinds ik flink afgevallen ben, heb ik geen last meer van apneus. Het apparaat herkent eigenlijk amper ademhalingsevents, zoals Flow Limitations. Omdat het gebruiken van de ASV-Auto functie van machine geen succes was, ga ik liever voor een wat nauwere marge van pressure support. De minimale PS-marge in ASVauto van 5CM is voor mij te groot en ik kwam die dagen amper door.

Nu ben ik aan het aftasten welke Epap en Ipap wel een voelbaar verschil gaan maken en afgaande op het linkje hierboven ben ik benieuwd naar het volgende:
  • Heeft het ophogen van de Epap zin, wanneer er nauwelijks (hypo)apneu's zijn?
  • Is een PSmin 4 +PSmax 6 te ambitieus? (in het verleden veel last van aerofaghie)
  • Het inzakken van de luchtwegen wordt vaak ingeleid voor een flinke teug adem. Duidt dit ergens op?
  • Heeft er iemand ervaring met een instellingsnacht bij een instelling/ziekenhuis en zo ja, heeft dit effect gehad?

De KNO arts heeft met een DISE een multilevel collapse van de bovenste luchtwegen vastgesteld en gaf aan omdat het multilevel is, en niet op een enkel niveau, ik geen kandidaat ben voor operatief ingrijpen. Een ingreep heeft niet mijn voorkeur, maar met een ASV die niet het gewenste resultaat geeft, voel ik me bijna genoodzaakt om toch aan de beste arts te vragen of hij het toch niet wilt overwegen, of me desnoods verwijst naar iemand die wel mee wilt denken.

Bedankt voor het lezen en meedenken allen,

Groetjes, Erdinc
Laatst gewijzigd door Erdinc99 op 12 dec 2022, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ResMed AirCurve 10 CS-A TJ

Re: Instellen ASV

2
Ik neem dit weekend nog even contact op, ik zal het deze week te druk hebben.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Instellen ASV

4
Erdinç, die site blijft gratis, maar na de trial periode heb je alleen de mogelijkheid om de laatste 30 dagen van jouw geuploade data te bekijken en te analyseren. Ook de mogelijkheid om een link te maken blijft beschikbaar. Een rapport maken valt onder de betaalde versie.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar