verkouden

1
hallo allemaal,

sinds 4 november ben ik verkouden door de CPAP masker. ik gebruik al een paar weken een inhaler . dat helpt maar de verkoudheid gaat niet over

is deze klacht herkenbaar door jullie?
wat doen jullie hieraan?

groetjes ELsbeth

Re: verkouden

2
Maak jij inmiddels gebruik van de universele hybernite verwarmde slang bij jouw cpap? Je zou hem bestellen, maar heb je hem al in huis?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verkouden

3
Je wordt niet verkouden van een CPAP.
Je wordt verkouden van het influenza virus.
En je kunt ook niet anderhalve maand verkouden zijn.
Dit klinkt als een snotneus tgv van de stromende/koude lucht.
Het zou zomaar kunnen dat je ervan af bent met de door Ruud voorgestelde verwarmde slang.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: verkouden

4
RuudJ schreef: 15 dec 2022, 21:46 Maak jij inmiddels gebruik van de universele hybernite verwarmde slang bij jouw cpap? Je zou hem bestellen, maar heb je hem al in huis?
nee ik heb nog niet besteld vind nogal prijzig 45 euro.
ik heb handdoeken om heen gewikkeld en onder de deken gaat prima zo

Re: verkouden

5
Menno M. schreef: 16 dec 2022, 08:47 Het zou zomaar kunnen dat je ervan af bent met de door Ruud voorgestelde verwarmde slang.
zou kunnen maar een verwarmde slang is eg prijzig zo ook de slangenhoes. ik leef van een uitkering momenteel meteen hoge energie rekening dus ik kan pas volgend jaar denk ik aanschaffen.

Re: verkouden

6
Om wat voor CPAP gaat het?
Ik heb er eentje liggen voor een Resmed Airsense S10.
Als je zo krap bij kas zit mag je hem zo hebben.
(Verzendkosten krijg ik wel graag vergoed)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: verkouden

7
Elsbeth schreef: ik leef van een uitkering momenteel meteen hoge energie rekening dus ik kan pas volgend jaar denk ik aanschaffen.
Dit is dus wat iedereen kan zien aankomen, het is schandalig dat de verzekeraars en de leveranciers (behalve Westfalen - dikke pluim!) op deze manier met deze noodzaak om gaan.
Deze gasten weten dat je afhankelijk bent van hun en daardoor viert de arrogantie ook hoogtij.
Hier wordt ook vaak snel gezegd: 'koop even een verwarmde slang' waarbij voorbij het feit wordt gelopen dat een aantal mensen die misschien wel op hun boodschappen moeten interen.
Ik weet ook wel dat de apneuvereniging hierin geen partij is, maar dit nog eens aankaarten zou geen overbodige boodschap zijn.