Wat zijn dit voor events?

1
Dames & Heren,

Tijdens het dagelijks analyseren van mijn data valt het mij op dat de events in bijgesloten screenshot niet als AHI gerekend worden. Terwijl ik duidelijk geen adem haal.

Heeft iemand een idee waar dat door komt? en wat voor events dit zijn?
Laatst gewijzigd door losballos op 21 dec 2022, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijlagen

Re: Wat zijn dit voor events?

2
Hier mag je wel eens over bellen.
Ik weet niet wat het is maar kan wel hypopneu zijn, of periodiek ademen. Kwa tijd hoorde dit geregistreerd te zijn.
Misschien dat iemand anders zijn licht er op kan werpen, maar iets in mij zegt dat de registratie van gebeurtenissen niet goed verloopt.

Re: Wat zijn dit voor events?

3
Kwa events heeft het ook wel wat weg van CSR bedenk ik mij nu. Zal eens kijken of ik het voorbeeld ergens kan melden.

CSR had ik gisteren ook last van.

"Causes of Cheyne Stokes breathing
Cheyne Stokes is usually related to heart failure or stroke. It may also be caused by:

brain tumors
traumatic brain injuries
high altitude sickness
encephalitis
increased intercranial pressure
chronic pulmonary edema"

Ziet er wel vrolijk uit allemaal -.-

Helaas wacht ik nog op uitslag van mijn slaap onderzoek. Om een of andere duistere reden duurt dat ruim een maand.
Bijlagen

Re: Wat zijn dit voor events?

4
Wat mensen vaak niet begrijpen aan een logische implicatie is dat deze maar in 1 richting gaat. Bijv:

Als je hartfalen hebt, dan heb je vaak periodieke ademhaling met CAs.

Dat betekent niet:

Als je periodieke ademhaling hebt dan heb je hartfalen.

Een enkele keer een korte episode betekent nog niet veel. Als het nou elke nacht minstens de hele nacht is, ja dan heb je waarschijnlijk wel een probleem.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i