Re: F&P Simplus "fluit"

21
Ik had exact dezelfde problemen met mijn masker. Heel irritant fluitend geluid wat mij midden in de nacht wakker hield. Na het lezen van deze thread de gaatjes in het masker bestudeerd en gevonden dat deze wat ruw waren en dat ze aan de binnenkant minder mooi verzonken waren dan aan de buitenkant.

Drie dagen geleden met een mini boortje en een dremel de gaatjes "minimaal" uit geboord zodat de ruwheid is verdwenen en daarnaast de gaatjes aan de binnenkant met een mini verzinkboortje meer en beter verzonken.
Nu al twee nachten zonder het hinderlijke gefluit de nacht doorgekomen, super.

Gebruik een Resmed Airsence 10 met verwarmde slang en climate control op auto met dit masker.

Bedankt voor de tips hier in deze thread.

Harald

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

Re: F&P Simplus "fluit"

22
Goedendag allemaal,
Ik gebruik sinds haast 5 jaar een Resmed air 10 met een F&P Simplus fullface- masker.
Ieder jaar krijg ik een nieuw masker.
Nu lijkt het of de laatste2 jaar de kwaliteit van het masker achteruit is gegaan, tegenwoordig laat na ca. een half jaar het siliconenkussen los van de plastic vorm.
Ik kan hem er wel weer opklikken en dan blijft hij weer even zitten.
Maar als ik me draai tijdens mijn slaap en mijn masker raakt bv het kussen dan ontsnapt er weer lucht tussen het masker en het siliconenkussen.
Dit maakt dan weer zokn lawaai voor mij dat ik er wakker van wordt.
De eerste 3 jaar had ik hier geen last van.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Re: F&P Simplus "fluit"

23
casperb71 schreef: 26 nov 2016, 11:17 Hallo,

Gebruik al 6 jaar een Resmed S9 met de laatste 2 jaar een F&P Simplus Fullface masker.
Het masker past prima en gebruik in de winter een climatecontrol slang van Resmed.

Nu merk ik al een tijd dat als ik het masker (iedere dag) gereinigd hebt, hij de 1e 10 minuten begint te "fluiten".
Hij doet dat door de kleine gaatjes die bovenop het masker zitten.
Afbeelding
Als ik er met mijn vinger overheen veeg, dan stopt het fluiten voor een korte tijd en dat duurt ongeveer zo'n 10 minuten voordat het fluiten helemaal weg is. Soms wordt ik in de nacht wel eens wakker want dat hij is hij weer aan het fluiten en druk dan mijn masker even in mijn kussen.

Zelf denk ik dat het een combinatie is van hoge druk (10,2) en vocht, maar hoor graag jullie mening voordat ik hem bij de leverancier inschiet. Het masker past namelijk zo goed.
Hallo Ruud,

Misschien komt het door de climatecontrol slang, deze gebruik ik niet.
Dat fluiten heb ik heel incidenteel en ik gebruik al 5 jaar een resmed 10 air.
Als ik de slang schoon maak laat ik hem de hele dag uitlekken en als ik hem dan op het apparaat aansluit, laat ik er eerst lucht doorheen blazen zonder dat ik het masker op mijn gezicht zet.
Als ik ‘s avonds naar de wc ga, doe ik de hoofdband af door 1 haakje los te maken, hoef ik mijn masker ook niet op te houden.

Mogelijk is de oplossing dus om eerst het apparaat aan te zetten n het vocht uit de slang te blazen.
Ook het reservoir tot onder de max. te vullen kan zorgen dat er minder vocht in de slang komt.
Ik zet het reservoir als ik het gevuld heb eerst op de wasmachine, die staat waterpas en weet ik zeker dat ik niet te veel water er in heb zitten.

Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen.

Groet Andre57