"Probleem" met airfit n20

1
Hallo,

Nadat ik onlangs na een jaar weer een nieuw masker heb gekregen blijf ik last houden van een soort schuur / druk plekje onder mijn neus .

Heb ik nu mijn masker te strak waardoor het een druk plek is, of juist te los dat het schuurt
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben ?

Ik had dit ook een tijdje met het oude masker, en daar heb ik ook tijden lopen prutsen met strakker / losser om het op te lossen ... maar wat nou de magische greep is ? Help !

Re: "Probleem" met airfit n20

4
O so sorry :see_no_evil: :see_no_evil: :see_no_evil:

Als het N20 neusmasker de neus raakt op het gedeelte waar jij dit aangaf, gebruik je dan wel de juiste maat? Is 1 maatje groter gebruiken misschien de oplossing?

Te strak is nooit goed, dan geeft dit drukplekken en juist meer lekkage. Na het opzetten en de cpap in werking hebbende, altijd even het masker oplichten van het gezicht en daarna terugplaatsen zodat de silicone rand zich goed kan vormen aan de vorm van het gezicht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: "Probleem" met airfit n20

5
Deze maat had ik hiervoor ook, ook toen enige tijd van hetzelfde probleem last gehad, maar ik denk 3/4 jaar geen problemen gehad en dat liep perfect.

Nu met de jaarlijkse vervanging echter weer van voor aan beginnen , echter heb ik het 2e gedeelte van je tip eigenlijk nooit gedaan, dus dat ga ik straks eens proberen !

Hoopte eigenlijk dat dit een bekend kwaaltje was wat meer mensen hebben gehad en die dit simpel opgelost hadden haha !

Bedankt voor de info iig !