Even voorstellen

1
Hoi,

Bij mij is ernstige OSAS vastgesteld. Ik heb al jaren last van ernstige vermoeidheid, slecht en kort slapen. De vermoeidheid was zo erg dat ik op mijn werk regelmatig in slaap (echt slapen met snurken) viel en tijdens lange autoritten het niet vol kan houden. De slaap was echt onbedwingbaar.
Sinds gisteren heb ik een CPAP apparaat een resmed 10 ofzo. Eerste nacht er op zitten. Dat ging redelijk. Het door de mond ademen wordt onmogelijk gemaakt eigenlijk en dat is wennen. Maar wel prettig denk ik voor mijn partner. Ik heb nog wel slaapmedicatie gebruikt. Dit om de gewenning van het eea makkelijker te maken.
Laatst gewijzigd door erikbeck op 30 dec 2022, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Even voorstellen

2
Hoi Erikbeck, welkom,

Met ernstige OSAS is het maar goed dat je met CPAP bent begonnen.
Je zult vast wel gehoord en gelezen hebben wat luchttekort met je lichaam doet. Ook klachten van vermoeidheid komen vaak voor want ik lees ze regelmatig.
Je hebt waarschijnlijk een Resmed 10 Elite of een Resmed 10 Autoset gekregen, beide zijn goede en veel gebruikte apparaten met als voordeel dat een verwarmde slang het minst duur is.
Heb je al een verwarmde slang gekregen? Zoniet dan kan dit veel in comfort schelen, de lucht komt dan niet zo koud binnen.
Mondademen is vaak een probleem, het is niet goed met een neusmasker want dan lekt de lucht uiteraard weer door je mond weg. Je kunt dan overwegen om een kinband te gebruiken, en er zijn mensen die plakken de mond dicht met leukopor.
Als dat alles niet werkt kun je ook kiezen voor een fullface masker, die doet zijn werk ook goed, zelf kon ik 0 AHI krijgen met zo'n masker, echter ik heb eczeem en krijg snel huidproblemen, en ben terug naar een neusmasker gegaan.
In ieder geval er zijn meer wegen naar Rome.
veel succes en ik hoop dat je snel opknapt.