Re: Kapotte aansluiting neusmasker RESMED FX

2
Als je het Resmed Swift FX masker bedoeld, dat is een neusdoppen masker, die heeft inderdaad een erg harde straalstroom die uit de ventilatie gaatje stroomt. Een eventuele partner wordt daarmee uit bed geblazen. De opvolger van de Swift FX is het Resmed Airfit P10 masker en daar de opvolger van is het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker. Deze zit prima en je voelt geen luchtstroom. Wel het Small frame aanvragen Standaard frame is erg groot. Maat neusdoppen Small en Medium worden altijd meegeleverd, maar Large moet je zelf om vragen bij je leverancier indien je die nodig hebt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Kapotte aansluiting neusmasker RESMED FX

4
De Mirage FX is van zacht flexibel plastic gemaakt, inclusief het ronde gat waar de koppeling opklikt. Is hij in de vaatwasser geweest of onder heet water waardoor het plastic vervormd kan zijn?

Overigens is de Mirage FX een oud (meer dan 10 jaar) en niet al te goed masker. Leveranciers lijken nog grote voorraden te hebben waar ze vanaf willen, waarschijnlijk geven ze een uitbundig verkooppraatje.

Ik noem het masker zelf "de wasknijper" omdat hij de neiging heeft de neus dicht te knijpen, wat natuurlijk zeer ernstig is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Kapotte aansluiting neusmasker RESMED FX

5
Hoi,

Afgelopen zaterdag wel het masker de wekelijkse schoonmaakbeurt gegeven. In lauwwarm water met speciaal reinigingsmiddel. Nacht van zaterdag op zondag nergens geen last van gehad. Vannacht dus wel.
Maar daar lijkt het dus wel op.... Ik slaap veel op mijn zij en volgens mij is dit masker minder geschikt daar voor... Daar door komt er behoorlijk wat spanning op de aansluiting te staan die dan misschien wat wijder en slapper wordt??!

Re: Kapotte aansluiting neusmasker RESMED FX

7
Mim schreef: 12 jan 2023, 14:58 kreeg ik als antwoord dat 75% van de gebruikers zeer tevreden zijn over het masker... vreemd.
Dan behoort u tot die 25% procent van de overige groep 🤦‍♂️

Overigens denk ik dat een groot deel van die 75% (als het al waar is) een andere keuze zou maken als ze niet de hele tijd omgepraat/platgepraat worden zoals hier.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i