Hoi nieuw hier

1
Hoi allemaal, dacht ik kom even een berichtje en vraag plaatsen na het lezen van dit forum de afgelopen week.

Ik ben in de running voor een APAP, omdat dit mijn eerste keer is. En vroeg mij nu af of de voorkeur voor de Resmed Airsense 10 of 11 als beter gezien wordt. Ikzelf dacht aan een 11, ik maalde er niet zo om dat de verwarmde slang iets duurder uitvalt.

Bedankt voor de schat aan informatie allemaal, dit forum helpt me erg om te leren en er achter te komen dat er voor veel problemen vaak heel makkelijke oplossingen zijn :)

Sleepy

Re: Hoi nieuw hier

2
Sleepy schreef: 11 jan 2023, 14:10 En vroeg mij nu af of de voorkeur voor de Resmed Airsense 10 of 11
De Air11 heeft een veel kleinere, luidere en vermoedelijk minder duurzame motor dan de Air10. Daarnaast heeft de Air10 een mooi snel menu met fijne knoppen maar de Air11 een traag touchscreen. (Mijn eigen ervaring)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoi nieuw hier

3
Bedankt Persluchtpiraat.

Helaas krijg ik natuurlijk een Lowenstein in mijn mik geduwd omdat het ziekenhuis het aan Vivisol overlaat... zucht
Erg fijn nadat het ziekenhuis een Resmed had laten zien pff. Omruilen doen ze ook niet aan.

Nu las ik hier wel dat Oscar wellicht kan werken, welliswaar met beperkingen, van Angelo27. Alleen is die software voor mij ook toegangkelijk?
Ik zag dat Angelo een alfa tester is?

Re: Hoi nieuw hier

4
Ik zal dit weekend of vanavond even kijken waar ik het bestand heb staan van de tekstversie van Oscar die Löwenstein ook kan uitlezen. Die stuur ik je dan toe. Maar de gegevens zijn dan nog niet 100 % okay. Officieel is deze versie van Oscar nog niet vrijgegeven. Angelo is gestopt met de Löwenstein Prisma Cpap.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoi nieuw hier

5
Aha, bedankt voor de info.

Helaas wil niemand er wat mee doen om iets anders dan die Lowenstein te leveren, dus zit er mee vast.

Gelukkig had ik hier al gelezen op het forum anders had ik ook nog een Mirage FX gehad.... En inderdaad hetzelfde verhaaltje dat 3/4 van de mensen die heeft, en volgens haar er tevreden mee is. Nu weet ik waarom een kennis van mij zo klaagt over zijn masker lol

Re: Hoi nieuw hier

6
Bedankt voor de hulp Ruud, moet even kijken of ik het aan de praat krijg, wij zitten hier allen op Linux, oeps

Vroeg me trouwens af of Vivisol en het ziekenhuis er mee akkoord zouden gaan als ik gewoon hun klant blijf, voor de jaarlijks maskers en dergelijken en dan gewoon zelf een Resmed koop en gebruik en die Lowenstein in reserve houdt. Man wat een onding die Lowenstein haha

Of zitten er dan weer voorwaarden aan dat ik die van hun moet gebruiken? Echt hoor ze vertellen mij niets vrijwillig lijkt het wel.

Re: Hoi nieuw hier

7
Sleepy schreef: 14 jan 2023, 13:49 Echt hoor ze vertellen mij niets vrijwillig lijkt het wel
Een beter geinformeerde patient is mondiger, misschien hebben ze dat liever niet.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoi nieuw hier

9
Ik kom er wel uit hoor, als ik tijd heb dan kijk ik even of ik nog een oude laptop heb liggen waar nog Windows op zit. Nogmaals dank :)
persluchtpiraat schreef: 14 jan 2023, 13:55 Een beter geinformeerde patient is mondiger, misschien hebben ze dat liever niet.
Helemaal waar vaak lol

Re: Hoi nieuw hier

10
Vraagje over SoftPAP op de Lowenstein, volgens mij is dat EPR op de Resmed.

Ik heb nog altijd moeite met uitademen tegen de druk in, apparaat staat op een druk van 8 en SoftPAP op 2, maximaal.
Maar de druk bouwt alweer tot volledig op voordat ik klaar ben met ademen.

Is dat bij een Resmed anders? Ik had volgens mij elders gelezen dat een Resmed je beter laat uitademen voordat de druk erweer op gaat.

De Lowenstein detecteert ook niet wanneer ik klaar ben met in of uitademen. Als ik klaar ben met inademen gaat de druk eraf, of ik nu uitadem of niet. Houd ik mijn adem een paar seconde in dan komt de druk al terug voordat ik uberhaubt begonnen ben met uitademen en heb ik een stik gevoel.
Tevens gaat de druk er al af voordat ik klaar ben met inademen, als ik lang en diep inadem bijvoorbeeld. En dan is de druk er al volledig weer op voor ik uitadem.

Ik snap dat ik moet wennen, maar dit is wel een dingetje :(

Ik gebruik een F&P Brevida neusmasker, welke op zich wel lekker zit.

Re: Hoi nieuw hier

11
Sleepy schreef: 19 jan 2023, 16:01 Maar de druk bouwt alweer tot volledig op voordat ik klaar ben met ademen.
Dan werkt softpap net zoals "Flex" bij Philips apparaten. Niet lekker dus. ResMed is in dat opzicht dus beter.
Sleepy schreef: 19 jan 2023, 16:01 Als ik klaar ben met inademen gaat de druk eraf, of ik nu uitadem of niet.
Dat hoort wel. Daarom corrigeer ik mensen altijd als er over de "uitademdruk" wordt gesproken over EPR of Bilevel.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoi nieuw hier

13
Dank je wel Persluchtpiraat. Ik heb EPR uitgezet en dat gaat gewoon goed. Hij bleef maar telkens tegen mij in blazen. Druk omlaag bij inademing en omhoog bij uitademen. Raar, maar maakt niet uit ik heb het niet nodig.

En @RuudJ nog super bedankt voor Oscar, werkt goed, de sd-kaart werd direct herkend en goed uitgelezen en alle data is er. Erg blij mee :D
Ik ben er mee bekend dat de data wellicht niet geheel correct kan zijn, maar dat zie ik dan wel in het ziekenhuis, dan leggen we het gewoon even naast elkaar.