Airsens 11 start vanzelf terug na 30 min

1
Beste leden, ik heb sinds een week een airsens 11 en nadat ik mijn masker afgezet heb start deze na ong. 30 min. vanzelf terug op.
Voordien had ik ongeveer een 5 tal jaren een airsens 10, die had dit probleem niet.
Ik stop de therapie door op de start/stop toets te duwen en zet dan mijn masker af.
Ik heb al geprobeerd om op het schermpje te drukken en terug naar home te gaan, maar geen effect.
Iemand nog met dit probleem geconfronteerd geweest?
Groetjes, Klusje.

Re: Airsens 11 start vanzelf terug na 30 min

7
Dat is wellicht de apparaatdiagnose. Standaard staat deze op dagelijks, maar kan ook op wekelijks, tweewekelijks of maandelijks gezet worden.
Helaas wordt in de handleiding (pagina 9) niet verteld over het hoe en wat er dan gebeurd, een fout in mijn idee.

Als deze instelling naar wekelijks gezet wordt, dan is het morgen ochtend al bekend of dit het is. Let wel: ALS deze optie aanwezig is, wat niet bij alle apparaten zo schijnt te zijn. Sommige handleidingen missen die optie in zijn geheel.

Edit:
Tik op het Welkom scherm op GEBRUIKER
Kies MEER
Kies Apparaatdiagnose

Hier zou het instelbaar moeten zijn. Als dit inderdaad op dagelijks staat, zou dit het kunnen zijn.

Re: Airsens 11 start vanzelf terug na 30 min

11
Dit is een nieuwe functie in de Air11. De Air10 had dit niet. Zie https://support.resmed.com/en-us/device-diagnostic/

De Air11 heeft een interne microfoon om het motorgeluid op te nemen. Tijdens de Diagnostics luistert hij dus naar z'n eigen motorgeluid, en aan de hand van de trillingen/bijgeluiden kan hij bepalen of er een probleem is met de lagers etc.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i