Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

142
Dwarrelpoot schreef: 21 nov 2022, 08:40 Afgelopen vrijdag om middernacht ben ik flauwgevallen, de hartslag zakte naar 35 en mijn partner heeft 112 gebeld. Een akelige situatie (nog niet eerder flauwgevallen) maar gelukkig geen rare dingen.
Heel naar inderdaad en zou zeker POTS kunnen zijn. Heb dit zelf gehad in het ziekenhuis, flauwgevallen hartslag 31 en bloeddruk zakte ook helemaal weg. POTS is bij mij nooit officiëel vastgesteld weet alleen dat ik sinds dat voorval altijd last ben blijven houden van hevige duizeligheid. Alles wordt bij mij op Long Covid geschoven. Heeft u Corona gehad of onder de leden omdat ambulance broeders u vertelde dat het met Corona te maken heeft?

Beetje kort door de bocht van u huisarts dat dit onzin is, afschuiven op stress is wel erg makkelijk en aan de Ritalin 😳 Met een kanteltafeltest kunnen ze POTS vaststellen ik neem aan dat u huisarts dit niet heeft gedaan.

Sterkte verder in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Angelo72 op 21 nov 2022, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed AirCurve™ 10 VAuto Bipap - Resmed Airfit P30i - Resmed N30i neuskussen

Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

143
Angelo72 schreef: 21 nov 2022, 11:17
Dwarrelpoot schreef: 21 nov 2022, 08:40 Afgelopen vrijdag om middernacht ben ik flauwgevallen, de hartslag zakte naar 35 en mijn partner heeft 112 gebeld. Een akelige situatie (nog niet eerder flauwgevallen) maar gelukkig geen rare dingen.
Heeft u Corona gehad of onder de leden omdat ambulance broeders u vertelde dat het met Corona te maken heeft?
Klopt, huisarts heeft geen tests gedaan en een consult is door overvraging Max 5 minuten. Misschien hebben ze vooral zelf last van stress.

Ik heb begin Augustus Corona gehad en sindsdien is vermoeidheid een hele grote factor geworden, tenzij ik in bed lig, dan wordt ik wakker. Als ik dan weer opsta komt de vermoeidheid terug. Het zou pots kunnen zijn, maar ik heb verder weinig van de symptomen die ik tegenkom, behalve die gerelateerd aan adhd en apneu dan.

Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

144
RuudJ schreef: 21 nov 2022, 11:03 Als je dat artikel leest van de hartstichting dan lijkt het mij duidelijk overeen te komen met de verschijnselen wat jou is overkomen. De vraag is wat er aan te doen is?
Volgens mij zou propranolol een eventuele oplossing kunnen zijn, maar die verlaagt de hartslag en druk juist (zou overdag mooi zijn). Alleen bij zo’n episode pakt dat niet lekker uit.

Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

146
Dwarrelpoot schreef: 21 nov 2022, 08:40 Volgens de broeders heet dit POTS en heeft het met Corona te maken
En het wordt ook door onbehandelde / gedeeltelijk behandelde OSDB veroorzaakt. Ik had het zelf ook met mijn UARS tot 2017, heel onaangenaam dat regelmatige gevoel van (bijna) wegtrekken.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

147
persluchtpiraat schreef: 22 nov 2022, 14:26
Dwarrelpoot schreef: 21 nov 2022, 08:40 Volgens de broeders heet dit POTS en heeft het met Corona te maken
Heel onaangenaam dat regelmatige gevoel van (bijna) wegtrekken.
Zeer onaangenaam heb dit zelf nu al ruim 2,5 jaar regelmatig tot zeer vaak het gevoel van wegrakingen maar het gebeurt niet op die ene keer na dan. Bij mij gooien ze het op Covid, PPPD en chronische hyperventilatie dus ik mag kiezen 🤣 al bij al een hele nare vicieuze cirkel waar het één het ander in stand lijkt te houden.
Resmed AirCurve™ 10 VAuto Bipap - Resmed Airfit P30i - Resmed N30i neuskussen

Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

148
Nou heb vorige week mijn nieuwe slaaponderzoek gehad. Een hele polysomnografie. Het gesprek over de uitslagen volgt later. Maar de resultaten zijn wel binnen.
Ik moest mijn CPAP wel meteen terugsturen, omdat er te weinig AHI overgebleven is. Terwijl ik toch maar weer aan de slang was gaan slapen, ik dommelde wat weg achter het stuur zo nu en dan. Daar hielp het wel wat mee.

Dit zijn de resultaten zoals opgeschreven door de onderzoeker;
Aan de telefoon (toen ook vertelt werd dat de CPAP terug moet) werd gezegd dat ik niet op mijn rug moest slapen en alles dan wel oké is. Helaas draai ik elke nacht in mijn slaap op de rug. De uitslag verklaart dan weer wel waarom ik soms heel goed slaap zonder!

Overigens wordt ik nog steeds elke nacht vaak wakker van lucht uit de mond. Heb een f30i masker geprobeerd maar die moet zo strak om lekken te voorkomen dat dat ook niet werkt. Het neusmasker (ipv de neuskussens) moet ook al zo intens strak. De neuskussens zijn dan nog altijd het beste (op wat pijn na, die is nooit weggegaan)

Re: Hallo! Nieuw en net een diagnose

149
Vraag dan om de Nightbalance. Deze slaap positie trainer zorgt ervoor dat je in de zijligging gaat slapen. Ook deze SPT wordt vergoed vanuit het basispakket.

Gezien de AHI en de AHI in rugligging heb je gewoon recht op de Nightbalance.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar