Re: Ik slaap weer veel beter zonder het diffuser filter op mijn masker (Eson 2)

21
Rhanke, wat ben ik je dankbaar voor jouw bericht over het filtertje. Ik was ten einde raad. Ik gebruik de cpap ongeveer 4 jaar, maar pas een aantal maanden iedere nacht tussen de 6 en 8 uur met maar max 1 tot 2 stops per uur. Geweldig zou je denken. Maar..waarom voel ik me dan steeds slechter, iedere dag weer een stukje meer. Bij verschillende artsen aangegeven dat ik de hele dag doodmoe en duizelig ben ( soort brainfog), niet kunnen concentreren, niet uit woorden kunnen komen, slappe benen, geen werk en geen zelfvertrouwen meer . Ik heb meerdere malen aangegeven dat het lijkt alsof ik niet goed uitadem, alsof ik mijn eigen uitademing weer inadem. Uiteindelijk, na veel speurwerk van mij stuitte ik op het verhaal van Rhanke. Ik henb vanacht voor het eerst het filtertje eruit gehaald en ik werd wakker zonder duizeligheid voor het eerst in lange tijd. Idd, kan niemand ( artsen) bedenken dat het hier misschien aan kan liggen? Excuus voor mijn lange verhaal, ik hoop dat ik mogelijk anderen hiermee kan helpen.

Re: Ik slaap weer veel beter zonder het diffuser filter op mijn masker (Eson 2)

22
Top Jolanda, dat het nu ook bij jou beter gaat. Ook bij het Resmed Airfit P30i neusdoppen komt dit probleem bij sommigen voor. Resmed heeft dit erkend en het filter voor diegene die daar last van hebben vervangen voor en multihole filter. Bedankt voor je bijdrage in deze.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ik slaap weer veel beter zonder het diffuser filter op mijn masker (Eson 2)

24
Ik heb even contact opgenomen met de fabrikant F&P. Het filter, wat eigenlijk geen filter is, wordt een diffusor genoemd en dit zorgt ervoor dat de uitgeblazen lucht wordt verspreidt in de omgeving.

Ook wordt het volgende aangegeven:

"Wel kan het zo zijn dat zij deze diffuser niet periodiek schoonmaakt, dan kan deze verstopt raken en dan kan ik mij de problemen wel voorstellen."

Dus de diffusor regelmatig schoonmaken zou de problemen kunnen voorkomen. De diffusor hoeft echter niet persé gebruikt te worden, dit is een eigen keuze.

De fabrikant gaf ook nog de volgende app door: myMask

Deze app gratis te downloaden en hier staan alle instructies en tips en tricks in mooie korte video’s.
Door het scannen van de QR code met de camera van de telefoon kunt u de app installeren.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar