Reconditionering van maskers

1
Nu is het bij mijn leverancier zo dat ik blijkbaar maar 1 masker mag hebben. Ik mag er wel meerdere testen, maar dan moet de rest terug.
Ja echt uitblinken doet het allemaal niet, net of je in 2 dagen weet hoe alles werkt.

Echter maskers die ik gebruikt heb gaan terug voor reiniging, het retouradres is ook genaamd reconditionering.

Nu is Google niet echt scheutig met info hierover, maar wat houdt dit nu in?
Kunnen we dus zomaar gebruikte maskers opgestuurd krijgen?
Of gaat dit elders heen.

Re: Reconditionering van maskers

2
Maskers worden machinaal gereinigd voor enkele uren en kunnen dan inderdaad her-uitgegeven worden. Als maskers door rokers worden gebruikt dan zijn ze vrijwel niet rookvrij te krijgen. Ze kunnen dan in een kliko eindigen. Let dan ook goed op dd originele verpakking. Hergebruikte maskers zitten daar vaak niet in.

Welke leverancier heb jij?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Reconditionering van maskers

3
Sleepy schreef: 31 jan 2023, 01:33 Nu is het bij mijn leverancier zo dat ik blijkbaar maar 1 masker mag hebben.
Da's helaas weer zo'n dom idee uit het jaar 1900. Ik vraag me af waarom de vereniging hiermee akkoord gaat.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Reconditionering van maskers

4
Gelukkig heb ik een nieuw starterspakket gekregen, dus mazzel gehad. Ik zit bij Vivisol.

Men zou naar mijn mening toch wel twee maskers moeten hebben, al is het maar ivm verkoudheid e.d. dat een neusmasker dan lastig kan zijn en als reserve.


Kort door de bocht, voor hoeveel mensen dit hebben zijn alle voorzieningen buitengewoon slecht op alle vlakken.