Re: Verwarmde slang

4
Het lijkt er op dat er een stuk uitgeslagen is. Van de verwarmde slangen is dit gelukkig wel de goedkoopste. Deze Resmed voor de 10 serie kost geloof ik zo'n 32 euro.
Overigens vind ik het erg dat er 'vooral in deze dure tijden' nog geld voor een verwarmde slang wordt gevraagd. Dit is voor velen een broodnodige behoefte. Ik snap dan ook niet dat verzekeraars deze nog als luxe zien. (waarschijnlijk heeft daar niemand last van apneu).

Re: Verwarmde slang

6
Henk22 schreef: 23 nov 2022, 13:11 Het lijkt er op dat er een stuk uitgeslagen is. Van de verwarmde slangen is dit gelukkig wel de goedkoopste
Het rubber verteert wel na 6 jaar, dan valt het er zo af.
Rita63 schreef: Helemaal gelijk Henk. Het zou er standaard bij moeten zitten
Dat is het geval bij Westfalen Medical.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Verwarmde slang

8
Rita, aan de kleur van de slang aansluiting te zien is deze slang qua materiaal idd versleten. Heb je de Resmed Airsense 10? Dan kost de slang idd €32 bij Vivisol en bij Vitalaire.

Heb je recht op een nieuwe Cpap, dan krijg je waarschijnlijk de Resmed Airsense 11, weet dan dat de verwarmde slang van dat apparaat opnieuw moet worden aangeschaft voor een bedrag van circa €65,00

Voor nu kun je die plek afplakken met wat duc tape.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verwarmde slang

9
Nog een reden om de Airsense10 te nemen, die in een aantal opzichten toch beter is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Verwarmde slang

12
Een verwarmde slang en een standaard (niet verwarmde slang) kan jaren meegaan. Die van mij is 10 jaar oud.

Een standaard slang wordt indien nodig jaarlijks mee geleverd in het pakket bij het masker, maar een verwarmde slang dient vaak zelf te worden aangeschaft.

Dat een (verwarmde) slang elke drie maanden of per jaar moet worden vervangen is alleen gebaseerd op commerciële waarden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verwarmde slang

13
Ik heb nog een verwarmde slang liggen.
Mag je zo hebben, ik heb hem ook gekregen en vind het niet eerlijk om er dan geld voor te vragen.
Bovendien moeten we elkaar een beetje helpen.

Gratis bij afhalen in Roden en anders verzendkosten.
Laatst gewijzigd door Menno M. op 01 feb 2023, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Verwarmde slang

14
Menno, kun je even melden voor welk apparaat? Resmed S9 of Airsense 10 of een ander merk apparaat of universele Hybernite verwarmde slang misschien?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar