Airsense 11 gevallen en lijkt nu veel minder druk te geven

1
Mijn Airsense 11 is gisteren gevallen. Niet van heel hoog (nachtkastje), maar toch...

Ik heb sterk het gevoel dat hij sinds de val veel minder lucht geeft. Ik heb ook de 'maskertest' gedaan. Waarbij hij normaal zo'n 10 cmH2O geeft.
Eerst gaf dat veel druk op het masker (f30i), maar nu lijkt het veel minder. Ook, als ik mijn hand op de uitgang van de slang houd, voel ik 'nul' druk en stopt de airflow meteen. In OSCAR zie ik niet veel bijzonders: De druk bouwt gewoon op en wisselt tussen 4-8 cmH2O (zowel pressure, als mask pressure).

Ik heb een paar vragen:

1. Kan het zijn dat door het vallen water uit het bakje in de pomp is gekomen?
2. Waar en hoe wordt de druk in het apparaat gemeten? Is het mogelijk dat het apparaat / OSCAR een druk aangeeft die niet werkelijk in het masker terecht komt?
3. Misschien controleren met een Manometer?
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: Airsense 11 gevallen en lijkt nu veel minder druk te geven

2
Vervolg.. ter info:

Ik heb het als volgt getest:
1. Slang diep in een emmer water steken en de CPAP aanzetten. Als het goed is komen er geen luchtbellen omhoog.
2. Heel langzaam de slang omhoog trekken
3. Op het moment dat er bubbels lucht uit de slang komen, meten hoe lang het stukje slang was dat op dat moment onder water zat
4. Het aantal cm is de druk van je CPAP in cmH2O
5. (LET OP! Als de bubbels lucht eruit komen op een druk van 10 cmH2O, dan komt er veel water mee. Houd daar rekening mee in je slaapkamer!)

Deze methode bewees op meerdere drukniveaus dat de CPAP de druk ook werkelijk gaf die het aangaf.
Kun je zien hoe je subjectieve beleving soms totaal niet klopt.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes