Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

2
Nee, zo gaat dat niet. Als Vivisol een contract heeft afgesloten met het ziekenhuis om jou te begeleiden in de slasp test fase en de zogenaamde titratie periode, meestal zo drie maanden na de slaaptest, dan levert Vivisol het apparaat. Als jouw eigen Zorgverzekeraar echter geen contract heeft afgesloten met Vivisol, dan zal Vivisol jou moeten overdragen naar een leverancier die wel een contract heeft afgesloten met jouw Zorgverzekeraar. Op dat moment is er nog een mogelijkheid dat je een ander type van Resmed krijgt of wellicht een heel ander merk.

Blijft Vivisol wel jouw leverancier, dan krijg je pas een ander apparaat als jouw huidige apparaat het begeeft.

En er is helemaal niets mis mee met een Resmed Airsense 10. Het is een prima apparaat. De Resmed Airsense 11 is in feite qua werking hetzelfde apparaat met hetzelfde algoritme als de Resmed Airsense 10.

Het verschil zit hem in de vormgeving/behuizing, Geen knoppen, maar aanraak scherm/menu. Als extra zitten er drie apparaten in één behuizing. De Resmed Airsense 11 AutoSet for Him en for Her en de Cpap.

Heb je op dit moment de Resmed Airsense 10 Elite dan beschik je nu over de Cpap versie.

Heb je op dit moment de Resmed Airsense 10 AutoSet, dan heb je de beschikking over twee apparaten. De Apap versie met variabele druk en de Elite versie met vaste druk.

Heb je de Elite versie en je moet naar de Apap versie iov de arts, dan heb je nog een mogelijkheid om de Resmed Airsense 11 te krijgen, tenzij Vivisol nog een Resmed Airsense 10 AutoSet op de plank heeft staan.

Op dit moment is men de voorraad aan het opmaken en heeft men sinds 17 mei de Resmed Airsense 11 in huis gekregen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

3
Het apparaat wat ik heb is de Elite variant. Daarmee ervaar ik de laatste weken dat ik niet meer zo fijn slaap en ervaar niet met het zelfde uit adem gevoel. Als ik kijk na ahi gemiddeld per uur zit ik rond de 4.03 gebeurtenissen. Ik heb telkens een ontzettende droge mond en lippen. Ik heb een verwarmde slang en waterbakje erin en wat zitten spelen met de instellingen maar ook op auto gezet. Helaas helpt dit niet en blijft mijn mond, neus en lippen erg droog. Ik kan me niet voorstellen dat dit gezond is. Zou een andere apparaat een apap mij helpen met weer lekkerder wakker worden en het voorkomen van een droge mond etc?

Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

5
Heb je wel de climate lineair verwarmde slang van Resmed zelf eraan hangen? De klachten die jij opnoemt behoren bij klachten die optreden als je slaapt met open mond. Dit kan komen bij het open vallen van je mond tijdens de slaap bij het gebruik van een neus- of neusdoppen masker. Dan moet vaak de druk gewijzigd worden zodat de mond automatisch gesloten blijft. Als je een full face masker in gebruik heb, dan is de kans groot dat je gewend bent om via de mond te ademen en blijven de door jouw genoemde problemen vaak bestaan. Ik slaap zelf ook met watertank en de verwarmde slang op stand Auto, maar met het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker en mijn mond volledig dicht geplakt met Leukopor pleister 5 cm breed 20 cm lang en heb geen enkele last van een droge mond, neus of lippen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

6
RuudJ schreef: 14 okt 2022, 13:51 Als je een full face masker in gebruik heb, dan is de kans groot dat je gewend bent om via de mond te ademen en blijven de door jouw genoemde problemen vaak bestaan
Dat is geen kwestie van "gewenning" immers zijn we buiten bewustzijn als we slapen dus dingen die we "gewend" zijn spelen dan geen rol. Het lichaam geeft de voorkeur aan neusademen dus als de neusdoorgankelijkheid in orde is zal het niet uitmaken of je een neusmasker of FFM gebruikt. Dat staat los van "jaw drop" door slaap-paralyse. Als je lippen gaan kieren wil dat nog niet zeggen dat de ingeademde lucht niet meer door de neus gaat.

Mijn F30i FFM stabiliseert mijn onderkaak dus deze helpt zelfs tegen de "jaw drop" en het kieren van de lippen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

8
Het masker wat ik gebruik is P30i. Doordat de therapie niet goed ging heb ik met overleg van het ziekenhuis het Resmed 10 omgewisseld voor de 11. Vannacht eerste nacht gehad en minder gebeurtenissen gehad. Helaas past de verwarmde slang van de 10 niet op de 11 dus even aankijken zonder. Blijkbaar doe ik tijdens het slapen een klein beetje met mijn mond uitademen. Volgens mij zijn daar tips voor mbt epr. Iemand enig idee?

Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

9
Ik heb mijn mond gewoonweg geheel afgeplakt met 5cm breed en zo'n 18 tot 20 cm lange strook Leukopor pleister. Op de rol verkrijgbaar van 9,2 meter lang.

Dat lijkt dramatisch, maar dat is het niet. Natuurlijk als je ziek en misselijk bent moet je het niet doen, maar als je gezond bent is het prima te doen.

Lekkage hou je altijd wel, maar bij mij zit dat nu meestal tussen 1 l/min en 11)/min. Soms iets hoger, maar dat kan komen door vocht onder de pleister. Het slaapt een stuk rustiger. Gebruik ook nog wel twee kinbanden erbij. Ook ik gebruik het P30i masker.

Met ASV op Auto stand heb ik dan een AHI die meestal 0.0 is (afgelopen nacht 0.4) of varieert tussen 0,1 en 0.8 /uur.

De EPR is drukverlaging bij het uitademen, maar wat je instelt moet je bij de inademingsdruk erbij optellen.

Dus bijv. druk 7 cmh2o nu, dan druk 8 cmh2o met epr 1, zo dat je toch druk 7 cmh2o blijft behouden.

Ik vind het ook van de zotte dat men bij iedere nieuwe versie van een Resmed apparaat ook weer een nieuwe slang aansluiting verzint, zodat je weer verplicht bent om een nieuw exemplaar te kopen. Nu nog steeds rond de €66,00 terwijl die van de Resmed Airsense 10 prima functioneerde en voor €32,00 te verkrijgen is.

Voordeel van de Resmed Airsense 11 is dat deze 3 apparaten in één machine heeft.

De Cpap functie, de AutoSet functie voor mannen en voor vrouwen. De laatste heeft een iets andere adem algoritme en zal waarschijnlijk ook Rera"s laten zien.
Hoewel deze niet zuiver aangetoond kunnen worden met een apparaat. Verstandig is om in Oscar de Gebruikers metingen UF1 en UF2 ook in te stellen.

De daar gemeten ademstops worden niet opgenomen in de AHI score, maar deze zijn vaak korter dan 10 seconden (tijdsduur van een ademstop om als echte apneu te worden opgenomen in de AHI score) of soms langer dan 10 seconden, maar dan zijn zij gemist door het apparaat. Wel deze in Oscar in de Luchtstroomsterkte grafiek controleren of deze wel kloppen. Vaak zijn zij vals en dan telt deze niet.

Zijn deze correct, dan kunnen zij ook bijdragen in de vermoeidheid. Rera's zijn vaak ook kortere ademstops onder de 10 seconden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airsense Autoset 10 omruilen voor de 11

13
Ruud, als de voorraad op is, dan stapt men over op de nieuwste versie. Op dit moment zijn de leveranciers bezig met het ruimen van de voorraad Airsense 10 en vorig jaar mei werd Vitalaire en Medidis al van Airsense 11 voorzien omdat de voorraad Airsense 10 daar snel slonk. Een groot probleem is het onderdeel die voor verzending naar de servers van Resmed moet zorgdragen. Daar is een groot tekort aan. Zo kan er niet op afstand worden uitgelezen en dat is in deze tijd van e-health care niet gewenst.

In België kun je de Resmed Airsense 10 AutoSet nog aankopen voor €590,00 echter zonder voorziening van verzending van de data naar artsen en/of leverancier/myAir.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar