Advies saturatiemeter

1
Hallo allemaal,

Ik zou graag een saturatiemeter willen aanschaffen om de saturatie tijdens mijn slaap te kunnen monitoren en die een alarm afgeeft wanneer de saturatie onder een bepaald niveau komt.
Er zijn zoveel producten op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Hebben jullie tips welke saturatiemeter ik het beste kan aanschaffen?
Alvast heel erg dank voor jullie reacties.

Hartelijke groet,
Geert
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: Advies saturatiemeter

2
Het lijkt me goed om in ieder geval de keuze te beperken tot de oximeters die door OSCAR worden ondersteund: https://www.apneaboard.com/wiki/index.p ... _Oximeters

Nota bene: desaturatie is meer een kwestie van "low hanging fruit" dan de puntjes op de i. Met andere woorden: als je met CPAP nog steeds desatureert, dan is de instelling wel heel belabberd. Dit is waar het pad naar volledige behandelingseffectiviteit begint. De volgende stap is: controleren op residuele Flow Limitation. Helaas zijn daar geen metertjes voor, dat moet met het blote oog.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Advies saturatiemeter

3
Dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad nog last van desaturaties. DSI van 21, minimaal 83 procent, gemiddeld 92 procent. De longarts vindt het prima. Ik niet. Hondsmoe. Doorverwijzing naar Kempenhaeghe gekregen van de huisarts.
Met mjjn smartwatch (speelgoed in vergelijking tot een goede saturatiemeter) laat hij tussen de 2 minuten en heel veel minuten desaturatiea zien. Gemiddelde nacht plekjes naar 83 procent. Maar geen idee hoe lang die plekjes duren. En daarnaast kun je er niet zoveel mee omdat de metingen onbetrouwbaar zijn.
Vandaar dat ik een goede saturatiemeter wil kopen zodat ik de desaturaties kan monitoren en evt aan Kempenhaeghe kan laten zien.

Zou jij me willen helpen naar de flowlimits te kijken op Oscar? Is hier al een topic over of zal ik een nieuw topic starten? Alvast dank.
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: Advies saturatiemeter

4
Eerst de apneus met desaturatie onder controle, daarna kunnen we verder kijken naar FL.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Advies saturatiemeter

5
Ik ga morgen een goede saturatiemeter aanschaffen. met alarm die gaat trillen onder de 90 procent ofzo. Wat is een mooie ondergrens?
ik ben pas over 4 a 5 maanden aan de beurt bij Kempenhaege.
Ik heb tot nu toe de laagste desaturatie met een vaste druk van 10,6 met epr op 2. Daar houden we het dan maar even op. Volgens de Resmed heb ik dan ook de beste scores.

groet en dank,
Geert
Resmed Aircurve V-auto
epap 9
ipap 12
PS 3
neusmasker

Re: Advies saturatiemeter

8
Dat zou je kunnen doen. Maar wat doet Apneu? Ademstops zorgen ervoor dat je onbewust of bewust in de slaap wakker wordt gemaakt. Je slaap wordt dus onderbroken. Het alarm zal dit ook doen en zit je daarop te wachten?

Je kunt het instellen, dan weet je hoevaak het nog voorkomt bij het gebruik van de Cpap.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Advies saturatiemeter

9
Ik ben ook op zoek naar een goede saturatiemeter voor tijdens de slaap.
Ik heb een MRA, maar ik heb het idee dat die steeds minder goed werkt, dus ik wil zelf dit gaan controleren.

Op het moment heb ik een Pulox PO-400, maar die vertrouw ik niet echt. Deze geeft een veel lagere saturatie om mee te beginnen, en ook de software is een beetje ouderwets.

Ik zoek iets betrouwbaars en met een goede app.

Iemand suggesties?

Re: Advies saturatiemeter

10
tomtom schreef: 13 apr 2023, 21:49 Ik ben ook op zoek naar een goede saturatiemeter voor tijdens de slaap.
Ik heb een MRA, maar ik heb het idee dat die steeds minder goed werkt, dus ik wil zelf dit gaan controleren.
Dat is net zoiets als met een leesloupe naar Jupiter kijken. Daar heb je toch echt een telescoop voor nodig.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i