Voorstellen en vragen?

1
Goedendag,

Ik ben dus Dico 38 jaar en ik ben sinds kort gediagnosticeerd met apneu, Dit omdat de nachtrust van m'n partner verstoord werd door mijn epische gesnurk aldus de snurk app. Afijn thuis een nachtje slapen met de kabelspaghetti verder: Het resultaat loog er niet om ik had een AHI van 42.
Dit was in het begin wel even schrikken. Maar gelukkig ben ik niet de enige in de wereld en zijn er genoeg oplossingen.

Na een aantal nachten met een Resmed Airsense 11 is de score ondertussen nog maar 0.3 gemiddeld. Positief!

Nu (als ik hier ook vragen mag stellen?) heb ik alleen 1 probleem/uitdaging: een rode plek wat een wondje word.

Verhaal tot nu toe:
na de 1e nacht had ik al een rode plek, dat leek me gewenning. de 2e nacht was dit een wondje met wat wondvocht en de 3e nacht halverwege afgezet en geconstateerd dat het bloede.

contact gehad met m'n leverancier, toen een kleinere maat inzetstuk gekregen (was M nu dus een S). En advies wachten tot wondje geheeld is.
Dit gedaan na 5 dagen was alles weer goed. Nieuwe inzetstuk S er in. en 2 nachten zonder problemen wel een beetje rood maar dat leek weg te gaan na een paar keer smeren met vaseline met aloe. ik was opgelucht.
Tot nacht 3, geen instellingen veranderd geen wijzigingen aan hoofdband gedaan (kan hem los klikken dus verstellen hoeft niet als hij goed zit).
rood onder de neus en wondvocht.

Waar zit het wondje? Onder m'n neus net onderop het tussenschotje zeg maar.
Helemaal boven aan het Filtrum (die inkeping/groef op je bovenlip richting je neus) waar je neus begint.

Ik heb de F&P Eson 2 en die zit redelijk los op m'n gezicht:
Lijkt me niet dat het druk is van het masker. ook heb ik geen last van roodheid/uitslag op de neusbrug boven op of rond m'n neus.
Allergische reactie lijkt me dan ook uitgesloten? Anders had ik meer dan 1 plek last.

Iemand nog ideeën?

Re: Voorstellen en vragen?

3
Je zou het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker kunnen proberen. Dit masker heeft twee doppen die elk tegen een neusgat rand aansluiten. Als de juiste maat doppen gebruikt, dan blijft het deel tussen de doppen vrij van het neustussenschot

Er zijn drie maten, small, medium en large. De eerste twee worden standaard meegeleverd met het frame (let op, ook daar zijn twee maten van. Small en Standaard.

Small voldoet voor de meeste mensen. De large maatdop moet je bij je leverancier om vragen, zij sturen je die dan toe.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar