blijvende problemen met schoongemaakt apparaat

1
Hallo,
Ik heb in Juni 2022 een gerefurhibished dreamstation 1 gekregen (alleen de dreamstation, los in doos met een open zak met 2 filters) niet ingesteld, maar dat is geen probleem dat lukt mij zelf wel.
Vanaf het begin met het apparaat continu hoofdpijn, keelpijn gehad en soms dikke ogen. Vanaf het begin is er steeds gezegd stress en word er niet verder naar gekeken.
Wat mij ook erg opviel, apneu's met dit toestel waren erg laag (50 tot 70% minder dan normaal)

Na heel erg veel en lang zeuren heb ik Januari een andere gerefurhibished dreamstation 1 gehad. Deze was netjes in een tas ingepakt, samen met een slang, filters en deze was helemaal ingesteld.
De eerste 2 weken had ik geen problemen met het apparaat, maar nu begin ik weer dezelfde problemen te krijgen.
En weer word er gezegd stress.

Als het stress is, moet ik ook in de nachten dat ik geen apparaat gebruik keelpijn en hoofdpijn hebben. Ook als ik het oude apparaat gebruik (heb ik nogsteeds, als tip voor eventueel bewijs voor advocaat) heb ik geen keelpijn of hoofdpijn, puur alleen bij het gebruik van het gerefurhibished apparaat.

Maar wat moet ik nu doen? Want ze blijven zeggen dat het stress is terwijl ik zeker weer dat het dat niet is.

Re: blijvende problemen met schoongemaakt apparaat

2
Lijkt mij dat er wat mis is in de druk tussen de oude en nieuwe. Klinkt alsof de druk te hoog is.

Als er 100% dezelfde instellingen in beide staan is dit ook zelf nog te testen door van beide apparaten de slang onder water te houden.
Bij dezelfde diepte zou bij beide het bubbelen onder water moeten stoppen op hetzelfde moment.
De ingestelde druk is het aantal cm onder water dat ze zouden moeten stoppen.

Kan gewoon in een glas of ander transparante bak waar dit dan goed zichtbaar is.

Re: blijvende problemen met schoongemaakt apparaat

3
Ik zou de leverancier aansprakelijk stellen als er wat gebeurt naar aanleiding van deze apparaten.

Op deze wijze is het vertrouwen totaal weg in deze oude DS1 apparaten. Laten ze je maar een DS2 geven als men beslist een Philips willen geven. Anders om een Resmed Airsense 10 of 11 vragen.

Dit is mijn persoonlijke mening.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: blijvende problemen met schoongemaakt apparaat

4
reakties uit de mail van vivisol:

``Hoofdpijn kan een apneuklacht zijn, echter is dit een vage klacht welke vele oorzaken kan hebben.
In uw slaaprapport kunt u nagaan hoe hoog uw AHI is. Is deze onder de 5, dan is de kans groot dat de hoofdpijn een andere oorzaak heeft, welke vervolgens met de arts besproken dient te worden.``

apneu is gemiddeld onder de 5, maar soms nachten rond de 7 a 8. nu ookweer rond dezelfde waarde wat ik op me oude toestel had. bij de vorige refurhibished apparaat had ik ineens maand gemiddeldes van 0.8! vond ik heel apart.

´´Ook geeft u aan last te hebben van keelpijn. Zolang u gebruik maakt van de bevochtiger, deze werkt en niet te laag staat, kan ook de keelpijn een andere oorzaak hebben.´´

1 hoe kan het dat ik bij de Dreamstations ineens een bevochtiger nodig heb? bij mijn vorige toestel (system one) nooit last van gehad.
2 zelfs met een volle bevochtiger nogsteeds keelpijn.

´´U heeft meermaals aangegeven geen vertrouwen te hebben in de apparatuur, ook omdat uw apparaat zou gaan om een gereviseerd apparaat.
Het enige wat hergebruikt is, het het omhulsel van het apparaat, dit heeft zodoende geen betrekking op de werking van het apparaat. Het complete binnenwerk is vervangen en heeft daarom ook geen verband met het geluidsisolerende foam waar de melding over ging.´´

klopt ik ben bang, misschien onterecht... maar onderzoek me en laat blijken dat het stress is wat jullie zeggen.

´´Eerder is u geadviseerd om contact te zoeken met de arts, bij deze blijft het verzoek om uw klachten met hem/haar te bespreken.´´

zonder te onderzoeken werd er gelijk al stress gezegd...

Re: blijvende problemen met schoongemaakt apparaat

6
danny1977 schreef: 24 feb 2023, 12:02 nee hoor, ook de motor zelf is al gebruikt want er stonden 8000+ uren op. is dat van voordat het oude schuim verwijderd is, of erna?
Had u nog een notitie gemaakt van het serienummer (ook te zien in OSCAR onder het "Statistieken" scherm) en de draaiuren van uw apparaat dat u heeft ingeleverd? Is het serienummer van het gereviseerde apparaat anders?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: blijvende problemen met schoongemaakt apparaat

8
Met het controleren van de luchtdruk doormiddel van slang onder water duwen en het bubbelen merkte ik geen verschil.
Maar toch eens mijn druk wat lager gezet (van 9.5 naar 8.5)
Ik ben totnutoe voorzichtig positief, mijn apneus blijven schommelen tussen 1 en 4 (zoals ook met 9.5 druk) en ik heb nog geen keelpijn of hoofdpijn gehad.
Ik ben benieuwd of dit zo blijft.