Kinband kopen, maar waar dan?

1
Er is al eerder over geschreven maar nu lijkt het alsof kinbanden nauwelijks meer leverbaar zijn.
De AG Topaz Style Adjustable Chinstrap XL is zelfs bij Vivisol Belgie uitverkocht en de ruby adjustable chin strap is helemaal nergens meer te koop.
Vivisol stuurt mij vandaag de enige band die ze nog hadden want zij berichtten mij ook dat ze weinig banden meer hadden. Een groot probleem voor mij omdat zonder kinband mijn mond open gaat en ik wakker wordt met een een vreselijk droge mond en keel.
Ik heb al verschillende banden van Aliexpress geprobeerd maar die zitten erg onprettig.

In Amerika zie ik mijn favoriete ruby adjustable chin strap die ik al jaren gebruik maar waarvan de laatste die ik heb helemaal uit elkaar valt, overal te koop maar sturen naar Nederland willen ze dan niet.
Weet iemand op dit fijne forum misschien een oplossing?
Ik zou er heel erg mee geholpen zijn. Alvast dank voor reacties.
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10

Re: Kinband kopen, maar waar dan?

2
Hetzelfde probleem heb ik ook. Het grootste probleem is dan ook het klittenband dat om krult en snel loslaat. De oude Ruby Chinstrap blijft toch mijn favoriet omdat deze toch van beter materiaal is vervaardigd.

Ik had de gewoonte de oude banden niet weg te gooien en deze in een oude doos te bewaren, tenzij die finaal kapot was (tot nu toe 1 exemplaar)

Toen kwam het probleem dat zij niet meer leverbaar waren. De Topaz is een vervanger, maar van erg slap materiaal en de kinband AG lijkt op de Ruby Chinstrap, maar is ook van dunner materiaal. Toen bedacht ik opeens iets en heb mijn oude Ruby kinbanden opgezocht en ben aan het werk gegaan met naald en draad en heb de brede klittenband op het achterhoofd vast gestikt. Het klittenband aan de bovenzijde heb ik niet vast gekit en deze kan ik naar believen zo verstellen dat de kinband weer zijn oorspronkelijke functie kan uitoefenen. Ik slaap met twee Ruby chinstraps en met mijn mond volledig dicht getapet met Leukopor pleister, waarvan ik twee lagen horizontaal gebruik van wang tot wang. Lekkage vaak 0 of 1 tot 2 liter en soms hoger tot 11 of 12 liter per minuut. Vaak is mondvocht die onder de pleisters doorloopt dan hiervan de oorzaak.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Kinband kopen, maar waar dan?

3
Hallo Ruud,
Dank voor de reactie en grappig dat ik precies hetzelfde dacht.
Ik kreeg van Vivisol een band opgestuurd en heb daar zelf ook een stukje van de oude Ruby aan vast genaaid zodat deze op mijn hoofd blijft zitten.
Het werkt en ik ben dus weer veen gered maar ik snap nog steeds niet dat dit nodig is en de goede banden niet meer geleverd worden.
Toch eens kijken of ik op de een of andere manier uit Amerika een paar banden kan laten komen.
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10

Re: Kinband kopen, maar waar dan?

4
De Ruby Chinstrap heette voorheen Topaz Chinstrap. Nu weer Topaz maar met een veel mindere kwaliteit.

De AG kinbanden zijn vaak niet verstelbaar en alleen in vaste vorm verkrijgbaar. Ook iet de kwaliteit van de Ruby Chinstrap.

Daarom wees zuinig op de Ruby chinstrap banden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Kinband kopen, maar waar dan?

8
harks37: ik heb 2 banden besteld en zojuist binnen gekregen voor 53 euro totaal.
Ondanks dat het XL heet, zijn ze iets kleiner dan de originele maar daar is mee te leven of aan te passen.
Enorm bedankt voor de tip want deze had ik na lang zoeken nog niet gevonden. Top!
Resmed airsence 10 met neusdoppen Airfit P10

Re: Kinband kopen, maar waar dan?

9
Ik heb ook even gekeken op de Nederlandse site van Amazon. Daar zijn ook verschillende kinbanden verkrijgbaar. Ook hoofdbanden en andere toebehoren voor CPAP.

Groet, Jan

Ps. Ook Ali Express heeft het nodige. Hoe de kwaliteit is dat is afwachten, maar hoeft niet per definitie slecht te zijn. Prijzen zijn belachelijk laag. daar hoef je het niet voor te laten om eea uit te proberen.