Filtertjes uitkloppen

1
Met verbazing las ik in de apneumagazine een bijdrage/reactie van iemand welke ook de opdracht kreeg om de filtertjes van de {x)pap uit te kloppen, dit mislukte en nu moet degene een half jaar met 1 filtertje doen! :rage:
Ik kan er niet omheen maar krijg een beetje een "down the road" gevoel bij dit soort items. (overigens niets ten nadele van mensen met down)
Terwijl Resmed notabene voorschrijft dat de filtertjes elke maand moeten worden vervangen, worden de gebruikers gewoon gekort met maar vier van die filtertjes per jaar.
Ik reageer misschien overtrokken maar ik WEET wat benauwdheid is. Ten eerste vervloek ik al die houtkachels hier in de buurt en probeer mijn longen zo schoon mogelijk te houden met antiallergische filters welke ik uit pure ellende dan maar zelf koop, (koop ze vanwege aversie tegen de leveranciers hier maar uit het buitenland).
Ziekenhuizen hebben scorecijfers gekregen las ik ergens. Wanneer krijgen we een pol om een cijfer te mogen geven aan leveranciers van apparatuur?

Re: Filtertjes uitkloppen

2
Henk22 schreef: 31 mar 2023, 12:03 Met verbazing las ik in de apneumagazine een bijdrage/reactie van iemand welke ook de opdracht kreeg om de filtertjes van de {x)pap uit te kloppen, dit mislukte en nu moet degene een half jaar met 1 filtertje doen! :rage:
Ik begrijp wat je bedoelt en ik voel wat je voelt... mensen krijgen zooo veel onzin aangepraat. Maar er is zo veel Scheisse. Philips die patienten van hun data uitsluit dmv. encryptie. Leveranciers die "oncourante" (Lowenstein) apparaten uitzetten zonder OSCAR ondersteuning. Leveranciers die gierig doen met verwarmde slangen. Het "titratiebeleid" wat nergens over gaat. Beetje mensen die onvolledig behandeld zijn aan de telefoon afwimpelen en gaslighten. Dat eindeloze geouwehoer over AHI en desaturatie alsof het nog steeds 1990 is. Consulenten die doen alsof EPR dodelijk is. Mensen die eigenlijk BiPAP of ASV nodig hebben maar een beetje laten verpieteren met CPAP. Huisartsen die hun patienten laten creperen omdat een slaaponderzoek "toch niet nodig is." De totale ontkenning van UARS.

Tja, ik krijg daar ook af en toe zo'n "Monty's monoloog in The 25th Hour" stemming van aha.

En ik ben zelf nooit overgeleverd geweest aan leveranciers omdat ik altijd alles zelf heb moeten doen/kopen. Maja dat is vooral een gevolg van de verzekeraars en het erbarmelijke wetenschappelijke niveau van de slaapgeneeskundige artsen in NL.
Henk22 schreef: 31 mar 2023, 12:03 Ziekenhuizen hebben scorecijfers gekregen las ik ergens. Wanneer krijgen we een pol om een cijfer te mogen geven aan leveranciers van apparatuur?
Uw antwoord: ga naar https://apneuvereniging.nl/, scroll omlaag. Bekijk de carrousel.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Filtertjes uitkloppen

3
@persluchtpiraat Ik begrijp wat je bedoelt.

Er moet me nog wat van het hart. Waarom een ziekenhuis beoordelen door apneupatienten en een deel ziekenhuisbezoekers.
Wat apneu en longen betreft, kom ik niet verder dan longarts en radiologie. Dat doet onrecht aan het geheel, ik vind dat hypocriet.
Er is zo veel meer. Doktoren, zusters en broeders welke levens staan te redden, kankertherapie, operaties, gecompliceerde breuken/ongelukken en noem maar op.
Dan gaan wij zo'n ziekenhuis dus beoordelen met een laag cijfer omdat we bij de longarts niet verder zijn gekomen.
Als dan die cijfers de nul ook nog benaderen dan zakt mijn broek af.