Resmed airsence 10 bevochtiger vernieuwd ??

1
Hallo allen

4 maanden geleden bij vitalair een nieuw bevochtiger / waterbakje moeten bestellen voor mijn resmed airsence 10. Het bakje lekte ivm een productie fout , netjes een nieuwe toegestuurd gekregen. Nu 4 maanden later begint de bevochtiger / waterbakje bij het opstarten te fluiten en moet ik met de cpap aan enigzins wrikken aan het deksel om het gefluit te stoppen. Gevoel dat er ook lucht lekt via het deksel....kortom weer vitalair gebeld.....wederom nieuwe bevochtiger/ waterbakje. Wat schetst mijn verbazing: de oude bakjes hadden een vierkante metalen bodem en de nieuwe een rond metalen schijfje ( flinterdun ) dat dus niet de gehele bodem bedekt.

Mijn vraag: weet iemand of dit een veranderd model is ? Zal het effect anders zijn nu de bodem veranderd qua vorm en afmeting met mogelijk effect op temperatuur en bevochtiging ? Of is er gewoon een verkeerd product geleverd ?

Ik hoor graag van jullie.
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: Resmed airsence 10 bevochtiger vernieuwd ??

3
Dat gefluit komt waarschijnlijk omdat je Air Outlet Adapter vervangen moet worden. Vraag je leverancier om ResMed REF 37310.
Aquatilla schreef: 04 apr 2023, 23:54 de oude bakjes hadden een vierkante metalen bodem en de nieuwe een rond metalen schijfje ( flinterdun ) dat dus niet de gehele bodem bedekt.
Ze zijn er bij ResMed ondertussen achter gekomen dat een contactoppervlak (tussen plastic en metaal) dat geen scherpe hoeken kent makkelijker lekvrij te houden is. Bij Philips apparaten werkt dit al jaren prima. Wat mij betreft is dit een verbetering.

Edit: ik lees niet of je 'm al geprobeerd hebt. Waarschijnlijk heb je per abuis een Airsense11 waterbak gekregen, en die zal gewoon niet passen.

Eigenlijk zou er in grote knipperende rode letters bovenaan het forum moeten staan: vermeld altijd REF nummers van alle apparaten en onderdelen die betrokken zijn bij de vraag die je stelt 🤔
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed airsence 10 bevochtiger vernieuwd ??

8
In Mei vorig jaar bij een bijeenkomst in Lelystad bij leverancier Vitalaire/Medidis kregen wij (Apneu Kennis Centrum) een bijeenkomst aldaar met o.a. uitleg door Resmed over de nieuwste Resmed AirSense 11. Daar werd door mij ook de vraag gesteld over de vele lekkage van de waterbakjes van de Resmed AirSense 10. De medewerker van Resmed gaf toen ook al aan dat er een foutieve productie in omloop was waarbij er sneller lekkage mogelijk was na enige tijd gebruik. Er werd toen al gezegd dat men een verbeterde versie in productie had genomen. Zo te zien jouw nieuwe exemplaar dus. Inderdaad een vooruitgang.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed airsence 10 bevochtiger vernieuwd ??

10
Henk22 schreef: 06 apr 2023, 13:06 Het is wel typisch dat die foutieve productie al vanaf invoering van dit type loopt. Op apneaboard zijn al klachten uit 2015 te lezen.
Haha, exact dit dus dacht ik meteen. Het blijven natuurlijk marketeers, die vertegenwoordigers van ResMed :grin:
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i