Veel slaap nodig

1
Na wederom lange afwezigheid , (altijd goed teken) zit ik toch wel met een punt , altijd langslaper geweest , ook in de periode dat ik intens sporte (schaatsten wielrennen) sliep ik 10 uur .

Nu lijkt het gemiddelde hoger , ik beweeg genoeg , kan altijd beter leef gezond , niet of nauwelijks snoep , weinig vet veel fruit , rook niet , drink niet maar toch .

Ben wel mooi weer fietser nu , gisteren voor het eerst weer stukje gefietst , voelde me daarna brak en licht kramp in borst kast , geen benauwdheid .

Bloedruk 120/80 gisteren gemeten dus tja .

Als je vraagt op hoeveel % zit je vergeleken met vroeger zeg ik 80% maar ja bijna 56 dat zal ook wel mee tellen .

Ruud !!! alles ok ?

Groeten

vandaag :
De laatste keer dat je de ResMed AutoSet gebruikte ...
was afgelopen nacht (op Wednesday, 5 April 2023)
Je had een AHI van 1.52, dat wordt beschouwd als behoorlijk goed
Je apparaat stond gedurende 11 uren, 11 minuten en 3 seconden aan.
Je masker lekt veel te veel.
Je CPAP blies met een constante 8.6 cmWK luchtdruk

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Veel slaap nodig

2
Hallo Robin, long time no see :yum:

Ja, alles goed hier. Moet alleen in Mei en Juni geopereerd worden aan de ogen en misschien later dit jaar of volgend jaar aan mijn knieën, deze zijn aan de binnenkant beide versleten, dus pijnlijk.

Slaap je nog steeds met dat Resmed Quattro full face masker? Als deze zoveel lekt, dan kan de ahi score wel laag zijn, maar ook onbetrouwbaar. Misschien een ander masker gaan gebruiken, je mag tenslotte elk jaar een nieuw masker via de leverancier aanvragen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Veel slaap nodig

3
Ik heb wel eens een ander maskertje geprobeerd maar dat werd hem niet misschien hebben ze andere maten , ik denk dat ik een grotere nodig heb , groot hoofd weinig inhoud hahaha

Als ik van mezelf wat terug las was ik af en toe aardig van het padje zeg man man , wat apneu allemaal niet met een mens doet , maar uh versleten knieen das minder zeg daar kun je niet tegenop pijnstillers blijven slikken , en ogen .... die van mij worden ook minder soms lijkt alles blurry als ik buiten loop en kijk op een afstand naar verkeersborden op een metertje of 40 dan lijkt het of ik niet goed kan focussen .

lijkt ook met lichtval te maken hebben , binnenkort ook maar eens een onderzoek ..

Hopenlijk kunnen jou ogen weer wat opknappen na een behandeling ...

Wens je heel veel beterschap .

Trouwens wat die cpap betreft , na 2 jaar probleemloos eigenlijk aan de machine te hebben gelegen , vond ik het een idee om de druk van 9.4 naar 8.6 te zetten dit inderdaad i.v.m. lekkage , slecht idee ik sliep gelijk veel langer , werd wakker met een rode knar en had pijn aan mijn borst (licht) dus van die druk afblijven en eens kijken of ze misschien een ander maskertje hebben .

En verders ik wil eigenlijk een 2 de machine kopen maar ze zijn zo verdomde duur haha

Groet

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Veel slaap nodig

5
Ik denk toch dat ik dan voor een nieuwe ga .

600 euro is voor mij een hoop geld misschien in juni met vak geld 💰

Goed weekend 👍

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld