"Klantenservice" van Vital Air

1
Ik heb een resmed 10 van VitalAir.
Het is me in de jaren al opgevallen dat hun klantenservice met sprongen achteruit gaat.
Jaren geleden kwamen ze 1 keer in jaar langs voor controle.
Dan werd apparaat nagekeken en gemeten, kaart uitgelezen, kijken hoe het masker bevalt.
Dat werd later 1 keer in het ziekenhuis waar vitalair dan een kamer had en het daar allemaal deed.
Masker en dergelijke werden automatisch ieder jaar verstrekt.
Tegenwoordig moet je zelf maar bellen/mailen dat het jaar om is en een nieuw masker wilt.

Maar van morgen werd ik gebeld door hun!
Een grote verrassing, als was het wel een beetje te verwachten.
Ik heb een second opinion aangevraagd bij HMC. dus die hadden vitalair gevraagd om de laatste resultaten.
In eerste instantie was alleen de vraag of ik toestemming gaf om dat te doen, geen probleem.
Maar toen zei ze dat ik ook toestemming moest geven om op afstand het apparaat uit te lezen!?
Blijkt dat ze dat de afgelopen jaren helemaal niet gedaan hebben!
Daar had ik toestemming voor moeten geven....
Alleen is die toestemming helemaal nooit gevraagd toen ik de resmed kreeg!
Ik heb toen wel, ook via hun, de myair functionaliteit aangezet.
Maar dat was dus geen toestemming om het ook te gebruiken.
Ik had me niet gerealiseerd dat myair echt alleen voor resmed is, niet voor vitalair...
Dat hebben ze ook nooit verteld, al kreeg ik van myair wel een bericht dat vitalair daar iets voor moest doen. Dat is ook gedaan.

Dus wat ze doen voor die maandelijkse bijdrage die ze krijgen? Geen idee....
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1