Ervaringen SPT (Nightbalance) en MRA POSA

1
Dag, ik dacht ik post maar weer eens een keertje.
na bijna 6-8 maanden rompslomp eindelijk een alternatief op de MRA gekregen. De MRA beugel werkte voor mij niet/nauwlijks. uiteindelijk toch eens doorgestuurd naar de longarts en hier de keuze gemaakt om een SPT te proberen. dit omdat uit mijn slaapscopie kwam dat ik geen/vrijwel geen ademstops had als ik op mijn zij sliep. (<1 AHI per uur)
Zelf heb ik nog niet zo veel ervaringen kunnen vinden omtrent de SPT dus ik dacht: laat ik die van mij, tot nu toe, maar delen.

Hierbij heb ik 2 screenshots van snorelab met de hoeveelheid snurken die plaatsvindt. dit is natuurlijk geen betrouwbare AHI meting, maar ik vermoed dat het toch wel enige duidelijkheid van effectiviteit kan brengen. bij beide nog wel gebruik gemaakt van de MRA. vanavond ga ik zonder MRA proberen en zal de post dan updaten.


verdere hulpmiddelen: Dymista neusspray (stof allergie), luchtreiniger en als eerder genoemd de MRA.

1. Avond waar de SPT nog in opbouwfase was. (zeer zachte trillingen)
43% van de nacht liggen snurken, vrij hevige momenten. ik kan helaas niet meer vinden hoeveel % ik op de rug heb gelegen binnen de nightbalance app.

foto 2. de trillingen die de SPT afgeeft worden sterker.
15% van de nacht liggen snurken, vrijwel geen 'epic' events.
hierbij een supine(rugligging gedurende nacht) van 13%.

Kwa energie niveau gaat het wel enigszins beter voor mijn gevoel, maar kan zijn dat dit placebo is? vind het zelf wat te vroeg om te zeggen.
Helaas werd ik de ochtend van foto 2 alsnog wakker met knallende hoofdpijn. maar vermoed zelf dat dit door de MRA komt, er zitten namelijk allemaal schaaf sporen bij mijn kiezen/kaken. ik zou dus gokken door kaakspanningen er hoofdpijn ontstaat. vanavond maar eens zonder MRA slapen.

Wat mij het meest opvalt is dat ik vroeger wakker word. Normaal gesproken wordt ik rond een uur of 11 pas wakker.
Zijn er verder mensen die ervaringen hebben met de SPT? of tips? ik hoor het graag!
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Bijlagen

Re: Ervaringen SPT (Nightbalance) en MRA POSA

2
Ik heb nog met de oudere versie van de Nightbalance geslapen. Maar dit is al jaren geleden. In totaal heb ik 28 nachten met de SPT geslapen en mijn rugligging ging van 40% naar 9%. Ik deed een test met de Nightbalance vanuit de ApneuVereniging. Nu slaap ik zonder SPT, maar lig ik veel op mijn rechterzijde en op mijn linkerzijde. De Snorelab app heb ik ook, maar die gebruik ik bijna niet meer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar