Philips Dreamstation go

1
Bijna een jaar gebruik de dreamstation van Philips en ben er over tevreden. Daarom heb ik voor mijn aanstaande vakantie met een camper de Philips dreamstation go inclusief accu gekocht.
Het apparaat kon ik niet bij Mediq Tefa kopen, waar mijn Philips dreamstation vandaan komt. Daarom heb ik go-versie direct bij Philips gekocht. Blij met het nieuwe apparaat wilde ik deze zo instellen als mijn dreamstation dat op mijn nachtkastje staat. Bij mijn huidige apparaat maak ik gebruik van de ramp functie. Deze functie zou beschikbaar moeten zijn maar is helaas door Philips vergrendelt. Daarop heb ik vandaag contact gezocht met Philips customer service. Zij geven aan dat ik met Philips Health-care contact moest opnemen. Philips health-care zei dat zei alleen aanspreekpunt voor ziekenhuizen en zorgverlener zijn, ik zou met Mediq-Tefa contact moeten opnemen, die ondersteuning aan Philips OSAS producten gaat geven.
Mediq Tefa wederom ging melden dat zij dreamstation Go niet verkopen daarom niet ondersteunen en ik maar met Philips customer service contact moet opnemen . Nu is de cirkel rond en nogmaals met Customer "Service" van Philips opgebeld en mijn gesprekspartner zo ver bereid gevonden mijn vragen te noteren. Tot nu toe stilte vanuit Philips.
Kan mij iemand helpen met het instellen van de ramp functie en het instellen van type masker? Ik gebruik een F&P sano

Re: Philips Dreamstation go

2
Hallo Karsten,

Ik overweeg ook de Philips Dreamstation Go aan te schaffen. Heb je ondertussen al een reactie gekregen/oplossing gevonden op het niet kunnen instellen van de ramp functie voor deze CPAP?

Hoor graag van je

Henri
Resmed S9
Resmed bevochtiger H5i
F&P Eson masker

Re: Philips Dreamstation go

3
Gelezen op een VS forum, zou graag van je vernemen of het werkt:

1. Voeding 220v aansluiten
2. Aan/uit knop minimaal 5 seconden indrukken . Het eerste rondje van het scherm zou dan een tandwieltje moeten worden *00
3. Blijf de Aan/uit knop vasthouden en beweeg je vinger van boven naar beneden over het schermpje.

Je zou nu in de "provider" mode moeten zitten.

Hoop dat het voor je werkt
Resmed S9
Resmed bevochtiger H5i
F&P Eson masker

Re: Philips Dreamstation go

5
Ik ben nu sinds september Apnue patient en heb de Dreamstation gekregen van de zorg verzekering. Ik kon er in het begin niets mee, het was verschrikkelijk. Hij stond op CPAP standaard dat betekent de volle laag zonder aanpassing. Ik kwam er snel achter dat ik het apparaat zelf ook kon instellen en heb hem toen omgezet naar Apap. Ik kon ineens langer slapen met het ding op. Ik had zelfs mijn max waarde met 2 verhoogd dan de continue CPAP waarde. Aangezien ik veel reis heb ik de Dreamsatation GO aangeschaft. Ook hier is het kinderlijk eenvoudig om de instelling zelf aan te passen. Dat werkt zoals hierboven beschreven. Dus heb ik hem ingesteld zoals ik de Dreamstation had ingesteld. Ik ben naar de consulent gegaan en die had nog nooit een GO gezien en ik heb hem uitgelegd wat ik gedaan had en hij vond het helemaal prima. Apap kon prima zei hij maar bij sommige vormen van Apnue is dat gevaarlijk dus wel vragen zoals ik heb gedaan als je dat zelf instelt. Je kunt de ramp eenvoudig instellen als je in de provider mode zit. Ik gebruik die zelf niet. Het mooiste van de GO is de slang. Die is dun heel flexibel en weegt bijna niets. Ik gebruik een heel klein neusdopje (van de zorg gekregen) met 1 bandje om het hoofd. Dus de slang moet niet trekken. En dat deed die dikke buis van de Dreamstation erg vaak zodat ik wakker werd met het masker blazend in mijn oog of zo. Met de GO slang geen enkel probleem. Ik voel het masker bijna niet meer en merk bijna niet dat ik het op heb en slaap prima. Ik heb de indruk dat hij ook iets stiller is, maar dat kan ik mij verbeelden. En de GO past in ieder vorm van hand bagage. Ik stel mijn apparaat nu zelf in (met medeweten van de zorg) en op sleepyhead is mijn gebruik van gem 4 uur naar gem 6 uur gestegen. Mijn AHI is gedaald van 6 naar 3 gemiddeld en heb nachten gehad 1 to 0.5. De Dreamstation staat nu in kast en ik ben helemaal over op de GO. En mijn vrouw slaapt ook weer.

Re: Philips Dreamstation go

6
Het is goed dat je langer slaapt en dat de AHI ook zo laag is. Echter door het in de kast zetten van de Dreamstation zal je binnenkort niet meer voldoen aan de eis van minimaal vier uur gebruik per nacht wat de Zorgverzekeraar voorschrijft voor de vergoeding. Hiermee loop je het risico dat de jaarlijkse vergoeding wordt stopgezet en dat je daardoor ook jaarlijks je eigen masker en filters zelf moet bekostigen. Dat is op jaarbasis toch al gauw zo €200,00

Het trekken van de slang aan het masker kan worden voorkomen door het gebruik van een slangenhengel die je eenvoudig onder het matras kan schuiven.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips Dreamstation go

7
Beste forumgenoten,

Ben inmiddels bijna 2 maanden in het bezit van de "go". Heb er de hele wereld al mee afgereisd. De kamermeisjes in de hotels die ik bezocht vroegen zich wel eens af wat ik daar nu bij me had, maar het gebruik viel me ontzettend mee. Masker (dreamwear pillow) maakt iets meer geluid door de prettigere, maar dunnere slang. Aangezien ik hem bij Philips besteld had ben je op je zelf aangewezen bij het afstellen. Ik heb gewoon op internet opgezocht hoe je bij de klinische instellingen moet komen en daarna de instellingen van mijn grotere vaste dreamstation overgenomen. In dreammapper app het apparaat opgevoerd als secundair station en de gegevens op reis en die van thuis worden keurig samengevoegd. Zo ook in Oscar. Mijn vaste leverancier kan meekijken met mijn gebruik en dus ook zien dat ik in de nacht netjes aan het apparaat "hang"
Heb het apparaat zonder luchtbevochtiger genomen. Merk weinig verschil met mijn apparaat thuis. Wel overweeg ik nog een batterij aan te schaffen omdat KLM mij zonder batterij geen toestemming wilde geven om bij lange vlucht in het vliegtuig te gebruiken. (misschien had ik het niet netjes moeten vragen!) Ik hoop dat iemand van ons kenniscentrum of Philips bij onze nationale luchtvaartmaatschappij een zou kunnen uitleggen wat een reis CPAP is en dat je de aanwezige stroomaansluiting gewoon zou kunnen gebruiken. Dat er niet iets heel engs gebeurt als de stoom eens zou uitvallen.
Ik ben me er van bewust dat niet iedereen zelf een reisapparaat kan of wil aanschaffen (je kun de grote machine met aanwezige "baksteen" natuurlijk ook meenemen). Voor wie wel kan of wil is de dreamstation Go een aanrader. Je kunt gewoon je masker van thuis meenemen en wellicht kan je de kosten als ziektekosten aftrekken.

groet Harm Jan van Burg, Deventer

Re: Philips Dreamstation go

8
Hoi
, ik heb een vraag ik wil graag de dreamstation go kopen, maar ik kan hem nergens vinden of hij is uitverkocht, en op de philips site lukt niet. Hij is wel te bestellen in de verenigde staten bij easy medical store maar ik weet niet of dit betrouwbaar is. Wie o wie heeft tips of advies hoe ik aan de dreamstation go

Re: Philips Dreamstation go

9
Hallo Ineke, mag ik vragen waarom je deze zo graag wilt kopen? Als de reden namelijk is, vanwege het formaat van het apparaat zelf, dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit. De Dreamstation Go verschilt niet veel met de Dreamstation 1 zonder de bevochtiger erbij en als je dan ook nog de Go aanschaft met de bijbehorende bevochtiger, is het formaat nog groter.

Bovendien wat blijft is het masker, de slang en het stroomadapter pakket. Gebruik je het apparaat voor de vakantie en op die plaatsen waar je dan geen gebruik hebt van stroom van een stroomnet, dan komt daar nog een accupakket bij die dan opgeladen moet worden door zonnecollectoren die dan meestal opgerolt meegenomen kan worden. Met dit alles neemt dit bijna of zelfs nog meer ruimte in dan als je met een DS1 op stap gaat.

Bovendien is, doordat het apparaat iets kleiner qua formaat is, ook het motortje kleiner maar die moet wel hetzelfde presteren als de DS1 en de DS2 en daardoor produceert deze meer geluid tijdens het gebruik.

Dit laatste is vrijwel op alle reiscpaps van toepassing plus het feit dat deze ook allemaal flink aan de prijs zijn en je reiscpaps zelf moet bekostigen.

Dat de Go op dit moment vrijwel niet te krijgen is, kan ook aan het 'schuim' probleem liggen, waar Philips al weer drie jaar mee te maken heeft. Men is nog steeds bezig om de apparatuur om te ruilen en heeft daar alle middelen qua productie capaciteit voor nodig.

Misschien is het beter om je huidige cpap apparaat te blijven gebruiken zonder een bevochtiger met een normale slang (of uitgeschakelde verwarmde slang) en je geld te investeren in accupack(s) die door zonnecollectoren kan worden opgeladen. Ook dit kost al gauw bijelkaar zo'n €1000 schat ik.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips Dreamstation go

10
RuudJ schreef: 07 mei 2023, 07:02 Bovendien is, doordat het apparaat iets kleiner qua formaat is, ook het motortje kleiner
De motor is hetzelfde. Mogelijk maakt hij meer lawaai vanwege minder akoestisch materiaal (lees foam :P)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i