Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

21
Dat multihole filter voor de N30i, is dat nog het oude vaste type? Weet jij dat Ruud?
Ik heb het idee dat Resmed niet het losse type multihole diffuser levert welke ik gekocht heb.
Ik vind dat een gemiste kans want er klagen veel mensen over de quietair diffuser en ik krijg het idee dat dit gewoon genegeerd wordt.
Zelf heb ik nog geen reserve verwisselbare multihole filter kunnen vinden. Ik hoop dan ook dat Resmed eens serieus naar de klachten van gebruikers luistert.
Ik zou willen dat men eens ervaart wat het is om met weinig longkracht en astma aan zo'n masker met quietair diffuser te liggen.

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

23
Vanmorgen heb ik contact opgenomen met air liquide.
Na duidelijke uitleg van mijn kant kreeg ik te horen dat ze geen multihole diffusers hebben, dus niet voor P30i en ook niet voor N30i.
De medewerker aan de telefoon kon ze ook niet online vinden.
Er wordt nog contact met inkoop opgenomen en die zullen mij terug mailen is er gezegd.

Ik wacht even af maar vrees het ergste.
Misschien dat de apneu vereniging wil bemiddelen dat deze multihole diffuser's verkrijgbaar worden bij de leveranciers?

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

24
@maria
@Henk22

Ik heb contact gehad met de Commerciële Manager van Resmed Nederland en de situatie uitgelegd.

Hij heeft, op 12 mei 2023, contact opgenomen met Air Liquide en dit is zijn antwoord op mijn vraag over het Multi Hole filter:

"Ik heb zojuist Vitalaire inkoop gesproken en hij geeft aan dat ze deze multihole kussens gewoon op voorraad hebben/kunnen bestellen. Hij zou het ook doorgeven aan de customer service afdeling."

Dus blijf erom vragen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

25
Goedemorgen Ruud,
Dank voor je bemiddeling, zeer gewaardeerd!

Ik zou teruggemaild worden maar heb nog niets gehoord/gelezen, ben bang dat het hierbij blijft.
Ik vraag me af, is multihole kussens hetzelfde als multihole filter? Dus geen spraakverwarring?
Nog iets wat ik me afvraag, koopt Air Liquide ook in bij Vitalitaire? Zo nee, dan zal het er niet van komen denk ik, Air Liquide is vrij starrig in medewerking.
Mijn ervaring is dat doorhameren op de duur tot ergernis gaat leiden. Ik zal nog eens kijken hoe ik dit aan moet pakken.

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

26
Henk, Vitalaire + Medidis = Air Liquide Healthcare

Het oude Multihole kussen wordt volgens mij niet meer geproduceerd en daarvoor is het nieuwe kussen in de plaats gekomen met het Quietair filter en nu dus ook met Multi Hole filter. Deze kussens worden dus los verkocht (kosten vrij prijzig) en worden dus nu ook samen met het frame geleverd. Men moet bij Air Liquide dan wel de juiste bestelnummers hanteren.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

28
Gisteren toch nog een mail gekregen en naar aanleiding hiervan gebeld.
Antwoord mail:

voor het Resmed masker wat u gebruikt. Ik heb een mail gestuurd naar de afdeling inkoop en zij hebben contact gehad met Resmed en die gaven aan dat de filters in Europa nog niet beschikbaar zijn. Wij kunnen deze ook niet bestellen. 

Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd en wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke Groet | Kind Regards | Meilleures Salutations

Naar aanleiding van deze mail gebeld.
Nummers had ik klaar liggen en zijn doorgegeven.
Medewerker kon niks voor mij betekenen. Op aandringen van mij dat ik zou willen dat er kontakt met Resmed zou worden opgenomen werd ook zwaar moeilijk gedaan.
Het zou worden doorgegeven.??
Ik heb mijn best gedaan maar reken nergens meer op.

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

30
RuudJ schreef: 15 mei 2023, 07:07 @maria
@Henk22

Ik heb contact gehad met de Commerciële Manager van Resmed Nederland en de situatie uitgelegd.

Hij heeft, op 12 mei 2023, contact opgenomen met Air Liquide en dit is zijn antwoord op mijn vraag over het Multi Hole filter:

"Ik heb zojuist Vitalaire inkoop gesproken en hij geeft aan dat ze deze multihole kussens gewoon op voorraad hebben/kunnen bestellen. Hij zou het ook doorgeven aan de customer service afdeling."

Dus blijf erom vragen.
Ruudj,
Ik heb contact gehad met een medewerkster van Vitalaire (via het slaapcentrum in Hengelo), ze heeft me goed geholpen! Een dezer dagen ontvang ik de multihole (oud model, wordt niet meer gemaakt). Daarnaast heeft ze mij het bestelnr. van de nieuwe Multihole gegeven, die ze bij Vitalaire sinds kort kunnen bestellen via bestelnr. 2177.
Hopelijk komt het nu goed voor velen!
Groetjes Maria

Re: Waarom meer ademstops bij zware vermoeidheid?

31
Bedankt voor het aangeven van het nieuwe nummer Maria. 👍

Zelf blijf ik even toekijken wat er gebeurd, ik denk dat ik mezelf al wat in discrediet heb gebracht door het hameren met waarschijnlijk verkeerde nummers.
Het blijft een zooitje zo alles met elkaar.
Ik begrijp dat je nu dus nog een oud (hard) kussen van de N30i krijgt. Hopelijk heb je daar succes mee.
Fijne dag toegewenst.