Re: Gehoor problemen vs. cpap

21
Ik gebruik nu bijna 2 jaar CPAP in APAP modus op druk 7-8 zonder EPR. Al enige tijd ontwikkeld zich bij mij ook tinnitus en ik heb vrijdag een afspraak hiervoor bij de huisarts. Zeker weten doe je het nooit, maar ook ik vrees dat het door de behandeling komt maar slapen zonder CPAP is ook niet echt een optie.....ik zou natuurlijk een MRA kunnen proberen.

Heeft iemand een succesvolle ervaring om tinnitus te verlagen door bijvoorbeeld (tijdelijk) met CPAP te stoppen?
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.

Re: Gehoor problemen vs. cpap

22
hoi,

Ik heb en had al tinnitus voor de cpap therapie. ik kan niet met zekerheid zeggen dat cpap tinnitus kan ontwikkelen.
Wel heb ik wat geexperimenteerd met de druk en heb wel eens gehad dat bij een wat hogere druk ik smorgens een luidere piep in mijn oor had.
Overigens meen ik het hier wel eens vaker gelezen te hebben.
momenteel slaap ik al een paar maanden met dezelfde druk en kan voor mezelf niet zeggen dat ik meer tinnitus heb dan anders.
Als het zo is dan denk ik dat het met de druk te maken heeft.

Re: Gehoor problemen vs. cpap

24
Bij de huisarts geweest en mijn onderliggende probleem is dat links de buis van Eustatius dicht zit. Leek even een flinke ontsteking. Heb nu wat medicijnen (feitelijk hooikoorts medicijnen) en ben wat typische oefeningen aan het doen in de hoop het weer los te krijgen. Hopelijk neemt daarmee ook een pieptoon af. Zou nog steeds tinnitus kunnen zijn, nu moeilijk te zeggen.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.

Re: Gehoor problemen vs. cpap

25
Ik ben enige tijd geleden op een BiPAP overgestapt en ben dus ook met hogere IPAP gaan slapen. EPAP is ongeveer gelijk gebleven. Ik had het eerst niet door maar de piep in mijn oren nam met deze hogere druk....af. Onlangs begon ik te lekken via mijn mond en ben ik de druk weer wat gaan verlagen, en nu realiseer ik mij opeens dat de piep terug is gekomen terwijl ik niet doorhad dat deze was verdwenen. Ik blijf me verbazen over hoe lastig het is een beetje prettig te leven met een CPAP/BiPAP.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.

Re: Gehoor problemen vs. cpap

26
haarie50 schreef: 19 mar 2012, 18:57 Zijn er meer mensen die last hebben van vocht in de oren?
Ja, sinds mijn jeugd, regelmatig naar de KNO afdeling, doorprikken trommel vlies, buisjes, die er uit groeien. Niet veranderd door gebruik cpap.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.