Re: AHI 6.0 ODI 6.8 zuurstof 92% maar word je wel of niet kort wakker?

3
persluchtpiraat schreef: 15 jun 2023, 20:57 Arousal waarschijnlijk, maar wakker worden zodat je het herkent waarschijnlijk niet. In ieder geval is het niet goed voor je slaapkwaliteit.
nee de meeste mensen met slaapapneu weten niet dat ze x keer per uur wakker worden, maar snap gewoon niet waarom het slaapkliniek vrij zeker was dat mijn klachten niet door slaapapneu kwamen 'want met een AHI van 6.0 kan je bijna geen last van hebben'.

Re: AHI 6.0 ODI 6.8 zuurstof 92% maar word je wel of niet kort wakker?

4
mugen4u schreef: 16 jun 2023, 11:16 'want met een AHI van 6.0 kan je bijna geen last van hebben'.
Haha dat is sowieso onzin. Ik had nooit meer dan AHI 2,5 gescoord in de 3x PSG tussen 2017 en 2020.

AHI is nonsens, dat is de stand van de wetenschap. Maar de met "mythologie van AHI" zijn de verhaaltjes lekker simpel te houden, en zo pers je moeilijke patienten door de pijplijn heen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: AHI 6.0 ODI 6.8 zuurstof 92% maar word je wel of niet kort wakker?

5
persluchtpiraat schreef: 16 jun 2023, 11:59
mugen4u schreef: 16 jun 2023, 11:16 'want met een AHI van 6.0 kan je bijna geen last van hebben'.
Haha dat is sowieso onzin. Ik had nooit meer dan AHI 2,5 gescoord in de 3x PSG tussen 2017 en 2020.

AHI is nonsens, dat is de stand van de wetenschap. Maar de met "mythologie van AHI" zijn de verhaaltjes lekker simpel te houden, en zo pers je moeilijke patienten door de pijplijn heen.
geloof dat je meer naar ODI moet kijken ipv AHI, ik sliep met CPAP echter max 2 uurtjes en daaruit zagen ze ook een AHI van 6 a 7. Stel echter dat mijn apneu's alleen tijdens de REM slaap voorkomen dan vermoed ik dat die getallen een stuk hoger zijn gezien de REM slaap vooral veel is later in de nacht.

Re: AHI 6.0 ODI 6.8 zuurstof 92% maar word je wel of niet kort wakker?

6
mugen4u schreef: 16 jun 2023, 12:22 geloof dat je meer naar ODI moet kijken ipv AHI,
ODI kan nooit hoger zijn dan AHI. Instellingen/artsen die veel nadruk leggen op ODI lopen nog verder achter op de state of the art.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: AHI 6.0 ODI 6.8 zuurstof 92% maar word je wel of niet kort wakker?

7
persluchtpiraat schreef: 16 jun 2023, 13:53
mugen4u schreef: 16 jun 2023, 12:22 geloof dat je meer naar ODI moet kijken ipv AHI,
ODI kan nooit hoger zijn dan AHI. Instellingen/artsen die veel nadruk leggen op ODI lopen nog verder achter op de state of the art.
uit het slaap onderzoek van toen bleek mijn ODI wel hoger te zijn dan AHI.... of kan het zijn dat ik er naast zit?

naja anyway er is bijna 7 keer per uur iets mis met mijn ademhaling tijdens het slapen, de polysomnografie moet uitwijzen of die ervoor zorgen dat ik kort wakker word.