Apneu beugel en toch nog snurken

1
Hoi Allen,

Ben nieuw op dit forum, ben positief verrast over dit forum en de vereniging.

Even voorstellen : ben een man van 50 jaar en mijn score is 15 AHI
Nu heb ik sinds kort een apneu beugel ( mra )

Mijn slaap kwaliteit is met de beugel wel verbeterd maar het snurk klachten niet.
Nu heb ik hier zelf niet veel last van maar mijn vrouw dus nog wel. Al is het snurken wel erg verminderd.

Nu ben ik zelf aan de slag gegaan met het afstellen van de beugel maar dit had niet het gewenste resultaat.
In overleg met mijn tandarts heb ik mijn beugel laten aanpassen met een soort elastiekjes die er voor moeten zorgen dat ik mijn mond beter op elkaar houd.
Dit is/was schijnbaar de oorzaak van het blijven snurken omdat ik mijn mond als ik op mijn rug slaap te ver open houd.

Maar ondanks deze aanpassing blijven helaas de snurk klachten toch nog bestaan. Al is het wel sterk verminderd.
Nu is mijn vraag of meer leden hier last van hebben ? Zijn er leden waarvan de snurk klachten ook blijven bestaan en wat er tegen te doen?
Hoor het erg graag!

Met vriendelijke groeten,
leon

Re: Apneu beugel en toch nog snurken

2
Allereerst welkom op ons forum.

Snurk je met mra alleen in rugligging of ook in zijligging?

Als dit in zijligging niet het geval is, dan zou je kunnen overwegen om zoveel mogelijk in zijligging te gaan slapen. Je kunt dit proberen met kussentjes in de rug te leggen of via een anti-snurk band. Zo SPT band helpt goed om op de zij te gaan slapen

Maar kijk eerst of de mra wel voldoende helpt. In feite moet je een nieuwe slaap test krijgen na drie maanden mra gebruik. Hou dit in te gaten. Alleen via een slaap test met mra in kun je met een mra bepalen of deze voldoende zijn werk doet.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar