Masker even afdoen 's nachts

1
Even een praktische vraag:

Als je 's nachts even naar het toilet moet en je masker afzet blijft de lucht natuurlijk blazen.
Moet je de CPAP dan gewoon even uitzetten?

Lijkt me dat de CPAP dan de resultaten van de nacht niet goed registreerd. Als je het apparaat dan weer aanzet, begint ie dan niet weer opnieuw met meten?

Re: Masker even afdoen 's nachts

2
Altijd het cpap apparaat uitzetten bij toilet bezoek. Doe je dit niet dan geeft het apparaat een torenhoge lekkage aan. Zelfs een kans op een foutmelding met automatisch afslaan.

In feite hoef je alleen maar de slang los te koppelen van het masker. Dan bij terugkomst aankoppelen, cpap aanzetten en verder slapen. Het apparaat meet dan gewoon verder. Elke periode van aan/uit zetten noemt men een sessie.

Ik weet niet welk merk cpap je hebt, maar misschien kun je Oscar gebruiken om zelf de sd kaart uit te lezen.

Löwenstein Prisma werkt nog niet bij Oscar versie 1.4.0

Philips en Resmed en Devilbiss wel.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Masker even afdoen 's nachts

4
Dit klopt, alleen het apparaat blijft dan na het afzetten van het masker of loskoppelen van de slang wel een paar seconden doorblazen en dit zou verstorend kunnen werken bij een eventuele partner als die net in zijn/haar lichte slaap fase slaapt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Masker even afdoen 's nachts

5
RuudJ schreef: 04 jul 2023, 09:12 Altijd het cpap apparaat uitzetten bij toilet bezoek. Doe je dit niet dan geeft het apparaat een torenhoge lekkage aan. Zelfs een kans op een foutmelding met automatisch afslaan.

In feite hoef je alleen maar de slang los te koppelen van het masker. Dan bij terugkomst aankoppelen, cpap aanzetten en verder slapen. Het apparaat meet dan gewoon verder. Elke periode van aan/uit zetten noemt men een sessie.

Ik weet niet welk merk cpap je hebt, maar misschien kun je Oscar gebruiken om zelf de sd kaart uit te lezen.

Löwenstein Prisma werkt nog niet bij Oscar versie 1.4.0

Philips en Resmed en Devilbiss wel.
Hallo, ik heb een Lowenstein Prisma en als ik de slang van het masker loshaal om naar toilet te gaan dan stopt het blazen vanzelf, ik hoef het apparaat niet uit en vervolgens weer aan te zetten. Mooi toch? Is volgens mij een instelling op de cpap zelf.
Lowenstein Prisma gebruiker. Neusmasker. Sinds 4 maanden. Succesvol.